صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۳۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

گروه فرهنگی ـ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده امروز پنج‌شنبه، نهم آبان به لرستان سفر کرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با هدف شرکت در کارگاه تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد غرب کشور امروز پنج‌شنبه، نهم آبان به لرستان سفر کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین طی این سفر در نشست احزاب حامی دولت، همایش «بانوی آب» و شورای برنامه‌ریزی استان لرستان شرکت کرده و از یک سند هم رونمایی خواهد کرد.

دیدار با خانواده شهید آخرین برنامه سفر یک‌روزه معصومه ابتکار در لرستان است.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری در آیین افتتاحیه ششمین دوره کارگاه‌های تخصصی تشکل‌های اجتماعی زنان منطقه غرب کشور که در محل استانداری لرستان برگزار شد، به رشد قابل توجه و چشم‌گیر حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی اساره و اظهارکرد: آمار حضور زنان در رده‌های مدیریتی از ۱۳ درصد در سال 96 به بیش از ۱۸ درصد رسیده و تا رسیدن آمار به 30 درصد باید تلاش کرد.

وی با ذکر این مطلب که رویکرد حضور جوانان یکی‌از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است، اضافه کرد: توجه به جامعه مدنی و سرمایه‌های اجتماعی یکی‌از رویکردهای است که در دولت تدبیر و امید به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

ابتکار با اشاره به این‌که اگر نهادهای مدنی توانمند شوند قطعا مشکلات جامعه را می‌توانند از سر راه بردارند، خاطرنشان کرد: کارهای داوطلبانه که با انگیزه خدمت شکل گرفته است جنبه معنوی بسیار بالایی دارد و عنایت ویژه خداوند را به دنبال خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر این‌که دولت خودش را مکلف می‌داند که زیرساخت‌های مناسب را برای تشکل‌های مردم نهاد فراهم کند تا به استقلال لازم برسند، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد بوده‌ایم و این یک مسیر مهم و مثبت محسوب می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که انتقال تجربیات موفق را باید تحلیل کنیم و مسیر حرکت را هموارتر کنیم، افزود: عدالت جنسیتی و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در بحث بانوان و خانواده یکی از جهت‌گیری‌های اصلی ما محسوب می‌شود‌ و باید محقق گردد.

وی با بیان این‌که برای موضوع خانواده که یکی‌از مهم‌ترین ارکان انسجام و تعالی اجتماعی است برنامه گفتگوی ملی خانواده را داریم، تصریح کرد: این برنامه در مرحله اول با یک مسئله یابی شکل گرفته و فاز دوم آن در کل کشور در حال اجرا است. هدف این طرح این است که انسجام، همدلی و همفکری و عواطف قوی داخل خانواده را برگرداند و مهارت ها را دوباره احیا و به وجود آوریم تا خانواده از این شرایط عدم انسجام و آسیب‌هایی که مشاهده می‌شود رهایی یابد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده  با تاکید بر این‌که در حال حاضر طرح هایی را برای توان افزایی زنان سرپرست خانوار در بحث اشتغال و کارآفرینی در حال اجرا داریم، افزود: با همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان‌های مردم نهاد این طرح ها اجرا می‌شود. همچنین رویکرد ما در حوزه دختران جوان و ضرورت ایجاد فرصت شغلی برای دختران جوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است. شرکت های دانش بنیان یکی از زمینه های این مسئله است.

ابتکار با اشاره به این‌که با همکاری سازمان‌‌های مردم نهاد طرح گفتگوی ملی خانواده را تقویت کرده‌ایم تا مهارت‌های درون خانواده افزایش یابد، خاطرنشان کرد: به شرطی که سازمان‌های مردم نهاد توانمند شوند، با نگاه تخصصی و عالمانه قادر به رفع مشکلات خواهند بود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر این‌که تحولات بسیار خوبی در موضوعاتی مثل صندوق های خرد روستایی شکل گرفته است. ۳۲۰۰ صندوق خرد مشغول فعالیت هستند و ما از این صندوق ها حمایت می‌کنیم، ادامه داد: هزار صندوق جدید هم از سوی صندوق کارآفرینی امید تعهد شده که امیدواریم ایجاد شود.

انتهای پیام