صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۶۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
در شیراز؛

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ پنجمین جشنواره قرآنی «طهورا» ویژه دانشجویان، كاركنان و اساتید دانشگاه شیراز كار خود را آغاز كرد.

علی حفیظی، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از آغاز به كار پنجمین جشنواره قرآنی «طهورا» در این دانشگاه خبر داد و گفت: این جشنواره تنها جشنواره دانشگاهی قرآنی كشور است كه برای سه نوع مخاطب اساتید، دانشجو و كاركنان برگزار می‌شود.
وی با یادآوری اینكه این جشنواره از سال 94 آغاز به كار كرده است، افزود: هر سال محوریت این جشنواره توسط شورای سیاستگذاری آن تعیین می‌شود كه در سال جاری محوریت جشنواره سوره مباركه شورا انتخاب شده است.
حفیظی، مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را ایجاد روحیه نشاط و پویایی در زمینه‌‌ فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با قرآن و ارتقای سطح معنویت در دانشگاه شیراز عنوان كرد.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز اظهار كرد: در راستای برگزاری این جشنواره در طول سال تحصیلی یكسری كلاس‌ها و كارگاه‌های آموزشی متناسب با محورها و بخش‌های جشنواره برگزار می‌شود.
وی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش‌های شفاهی شامل رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ سوره شوری، ادبی شامل شعر و داستان، پژوهشی شامل مقاله و پایان‌نامه، مجازی شامل طرح مسابق هفتگی قرآن بر اساس تدبر در سوره شوری به صورت مجازی، بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، گرافیک، پوستر، تایپوگرافی، بخش نشریات، كتابخوانی، برگزاری کارگاه‌های قرائت تحقیق و ترتیل، شعر، داستان، تفسیر، مقاله‌نویسی، نقاشی، تذهیب و‌ گرافیک و نشست‌های قرآنی است.
حفیظی همچنین محورهای جشنواره بر اساس آیات نورانی سوره شوری را برشمرد و گفت:‌ این محورها شامل توسعه و تنگی رزق به دست خداست (آیات ۱۹ و ۱۲)، مشورت اساس کار مومن (آیه ۳۸)، محبت اهل بیت(ع) اجر رسالت پیامبر (ص) (آیه ۲۳)، باران، رحمتی پس از ناامیدی (آیه ۲۹)، برتری بخشش بر انتقام (آیه ۴۳) و پاداش و کیفر آیینه اعمال انسان (آیه ۲۲) هستند.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز با بیان اینكه مراسم افتتاحیه این جشنواره شب گذشته، 20 آبان‌ماه در تالار حكمت دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: در این مراسم برنامه‌هایی نظیر تلاوت قرآن توسط حسام قانعی، قاری برجسته استان فارس، مولودی‌خوانی به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر مكرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اجرای موسیقی، برگزاری مسابقه فرهنگی و غیره بود.
وی بیان كرد: در حاشیه این برنامه نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی خط اساتید برجسته استان فارس شامل 24 اثر در تالار حكمت آغاز به كار كرد كه این نمایشگاه تا فردا نیز دائر است.
حفیظی با بیان اینكه جشنواره قرآنی طهورا به‌همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز و كانون قرآن و عترت دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره نیز به یاری خدا در سال آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام