صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه ۷۳۷ مبلغ، ویژه هفته وحدت به این استان اعزام شدند، گفت: هفته وحدت، فرصت خوبی برای تقریب مذاهب و انسجام بین مسلمانان است.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل این اداره، امروز، 21 آبان‌ماه، در نشست کمیته فرهنگی و آموزش اربعین، با بیان اینکه به‌مناسبت هفته وحدت ۷۳۷ مبلغ بومی و غیربومی به هشت شهرستان استان سمنان اعزام می‌شوند، گفت اجرای برنامه‌های تبلیغی با محور ولادت پیامبر(ص)، وحدت و تقریب مذاهب، سبک زندگی نبوی و سیره پیامبر(ص)، سنت رسول‌الله(ص) و ... در زمره محورهای برنامه‌های تبلیغی مبلغان اعزامی در سراسر استان سمنان است.

وی با بیان اینکه از ۷۳۷ مبلغ اعزامی هفته وحدت، ۲۱ نفر شامل ۱۷ مرد و چهار زن غیربومی هستند که در کنار ۱۶۰ مبلغ بانو و ۵۳۹ مبلغ بومی و همچنین ۱۷ مبلغ و خطیب ویژه، اجرای برنامه‌های تبلیغی هفته وحدت را بر عهده‌ دارند، متذکر شد: در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان  کشورهای اسلامی نیاز به یک رهبری جامع و واحد دارند که در این راستا اگر از ولایت‌فقیه تبعیت کنیم و نگاه ولایت‌پذیری را که این روزها در حال همه‌گیر شدن است، ترویج دهیم قطعاً مسیر هدایت جامعه مسلمانان در مسیر درست قرار می‌گیرد و این امر می‌تواند انسجام میان کشورهای جهان اسلام را مستحکم کند.

شکری ادامه داد: عمق اشتراکات بین مسلمانان از عمق اختلافاتشان بیشتر است؛ لذا تبیین اشتراکات جهان اسلام می‌تواند جامعه جهانی مسلمانان را محقق کند تا بتوانیم در برابر استکبار بایستیم، گفت: باید برای مقابله با جریان‌های وحدت‌ستیز برخورد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه ایستادگی در برابر کفر و استکبار، یکی از الزامات جهان اسلام است، یادآور شد: جبهه اسلام در برابر کفر تکلیف دارد و این امر در زمره اشتراکات مسلمانان محسوب می‌شود.

وی هفته وحدت را فرصت خوبی برای تقریب مذاهب و انسجام بین مسلمانان  برشمرد و گفت: پیامبر رحمت(ص) بهترین الگو و اسوه اخلاق و انسانیت بزرگ‌ترین راهبرد اتحاد مسلمانان است که بر این اساس تمام قدرت‌های پوشالی امروز در مقابل اسلام و اندیشه‌های اسلامی قد علم کرده‌اند که باید خودمان انسجام حقیقی بین مسلمانان را تحقق ببخشیم.

انتهای پیام