صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۷۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

گروه فرهنگی- رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت:‌ بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ترویج و توجه به آموزه‌های دینی و الگوبرداری از رفتار و گفتار ائمه معصومین است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، امروز، 22 آبان‌ماه در دومین همایش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد:  هر فرد در هر جایگاهی می‌تواند در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همه ما باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنیم، اضافه کرد: بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه به آموزه‌های دینی و الگوبرداری از رفتار و گفتار ائمه معصومین است.

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو دارد که حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۴۰۰ نفر عضو هیات علمی دارد، اظهار کرد: ۴۵ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در راستای پیاده سازی دانشگاه جامعه محور، ورود عالمانه به مشکلات جامعه دارد.

سردار هوشنگ حسینی، فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل هم گفت: باید با درک عمل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با ارئه راه حل‌های علمی و عملی به سلامت جامعه کمک کرد.

وی افزود: شناسایی علل و کنترل آن‌ها موجب می‌شود که بسیاری از نیرو‌های از دست رفته جامعه بار دیگر به جامعه برگردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل ادامه داد: باید آسیب‌های اجتماعی را پیش بینی کنیم و با ابزار‌های مناسب در صدد کاهش این آسیب‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

 ابوالفضل بضاعت‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: از اول سال جاری تا به الان ۶ کنفرانس در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده که 50 درصد این همایش‌ها توسط دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دو همایش هم در اسفند ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: با استفاده از تجارب همایش‌های برگزار شده، قطعا همایش‌های سال‌های آینده غنی‌تر خواهد بود.

علی رضایی شریف، دبیر اجرایی دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: ۳۴۳ مقاله در این همایش مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد ۲۸۵ مورد پوستر و ۵۸ مورد به صورت سخنرانی پذیرفته شده بودند.

وی ادامه داد: ۲۱ مقاله در ۳ پنل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از هر پنل هم یک مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شدند.

محمد نریمانی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی گفت: باید تلاش کنیم که آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه لازمه برنامه موفق آمیختگی تجربه با علم است، ادامه داد: برگزاری همایش‌های علمی وظیفه ما است، اما باید دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از آخرین یافته‌ها و نتایج مقالات ارائه شده به صورت عملی استفاده کنند وگرنه برگزاری همایش کار بیهوده‌ای است.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت کرده است و در این راستا، کتابخانه تخصصی آسیب‌های اجتماعی راه اندازی کرده و برنامه‌های انجمن‌های علمی را به سمت رشد اجتماعی دانشجویان سوق داده است.

انتهای پیام