صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۷۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
به مناسبت حماسه 25 آبان اصفهان؛

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم اصفهان، مردمی مومن، بصیر، فداکار و مخلص هستند که امتحانشان را در همه عرصه‌ها پس داده‌اند. هیچ‌گاه حرکتی در اصفهان اتفاق نیفتاده است که تضادی با راه و مسیر انتخاب شده مردم داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا ازاصفهان در خصوص حماسه 25 آبان و نقش مردم اصفهان در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: من به عنوان کسی که از آغاز انقلاب در سال 40 تا پیروزی این نهضت و پس از آن در اصفهان بوده‌ام، حضور، استقامت، بصیرت، و آگاهی مردم را نسبت به امام(ره)، اهداف ایشان و انقلاب اسلامی مشاهده کرده‌ام و به نظر من این حضور و استقامت، بسیار ستودنی است.

وی ادامه داد: حتی حضرت امام(ره) هم در یکی از بیاناتشان در روز تشییع این 350 تن شهید در اصفهان فرمودند که این مسئله هرگز در تاریخ نظیر نداشته و ندارد. مردم اصفهان، مردمی مومن، بصیر، فداکار و مخلص هستند که امتحانشان را در همه عرصه‌ها پس داده‌اند. هیچ‌گاه حرکتی در اصفهان اتفاق نیفتاده است که تضادی با راه و مسیر انتخاب شده مردم داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: من همه عمرم را در اصفهان بوده‌ام و الان هم زمانی که خطبه‌های نماز جمعه این شهر را می‌خوانم، حضور پرشور مردم و وفاداری آنها به انقلاب و نظام را در این مراسم‌ها می‌بینم. مردم اصفهان هرگز به اخلال‌گران فرصت عرض اندام نداده‌اند.

رهبر با بیان اینکه مردم اصفهان از هرجهت ستودنی هستند، افزود: البته همه ملت ایران ستودنی هستند، ولی فعلا صحبت از اصفهان است. با وجود فداکاری و شهادت همه ملت ایران، شهدای اصفهان نسبت به دیگر جاها بیشتر بوده و این مایه افتخار است.

وی گفت: مسئولین باید احساس مسئولیت بیشتری در خصوص خدمت به این مردم داشته باشند. گاهی در نمازهای جمعه به مسئولان تاکید می‌کنم تا به گلزار شهدا رفته و از این جوانان درس بگیرند. پست و مقام باید وسیله خدمت به مردم باشد.

رهبر با اشاره به ظرفیت‌های شهر اصفهان تصریح کرد: ظرفیت صنعت و هنر  در اصفهان بالا است و باید توجه بیشتری نسبت به این استان صورت گیرد. بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند که ثمره‌ای به جز بیکاری و سرگردانی مردم ندارد. مسئولین باید همت کنند تا مشکلات این شهر حل شود.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: مسئولین باید اعتقادات دینی مردم، غیرت اسلامی ملت و نیازهای جامعه مانند بیکاری و صنعت را مورد توجه قرار دهند. اصفهان با این ظرفیت‌ها مهد تمدن و فرهنگ کشور بوده و هنوز هم از این ظرفیت‌ها برخوردار است. 

انتهای پیام