صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۷۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

گروه فرهنگی ـ شاعر برجسته کشوری عنوان کرد: آنچه از این استان زیبا و هنر پرور انتظار می‌رود آن است که بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان فعال‌تر شود.

به گزارش ایکنا از همدان، اسدالله شعبانی، شاعر برجسته کشوری، امروز دوشنبه 27 آبان‌ماه در آئین گرامیداشت بیست و هفتمین هفته کتاب اظهار کرد: کتاب می‌تواند قلب تپنده هر انسانی باشد.
این شاعر برجسته کشوری افزود: جای بسی خوشحالی و غرور است که نخستین خیزش عدالت جویی در این سرزمین روی داده است و امروز ما کشوری صاحب تاریخ درخشان و مردمی مهربان هستیم.
وی با بیان اینکه دلبستگی عمیقی به ایران دارد ادامه داد: یکی از زیبایی جهان؛ گوناگونی‌های موجود در جای جای آن است که با وجود اختلاف‌‌های بسیار به خوبی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، کشور پهناور ایران نیز دارای مردمانی فروتن با دلبستگی‌های خاص خود است.
شعبانی با اشاره به اینکه بسیاری از سرود ‌های اینجانب به قشر کودک و نوجوان اختصاص دارد گفت: نثر شعر‌هایم، توصیف کشور امن ایران و ستایش صلح و دوستی، احترام به نظر دیگران و دوری از تجاوز است.
این شاعر نام آشنا کشور با بیان اینکه کتابخانه همدان یکی از بهترین کتابخانه‌های ایران است ابراز کرد: آنچه از این استان زیبا و هنر پرور انتظار می‌رود آن است که بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان فعال‌تر شود.
وی ابراز کرد: توجه به نسل کودک امری مهم است چرا که کودکان امروز، آینده سازان این مملکت و جامعه خواهند بود، این نکته را نیز نباید فراموش کرد که کتابدار خوب می‌تواند در جذب مخاطب و داشتن کتابخانه‌ای فعال و خوب نقش مهمی داشته باشد.
گفتنی است در این مراسم از این شاعر نام آشنا کشوری، 2 کتاب با عنوان، «خرمن شعر خردسالان» و «فعالیت‌های یاددهی و یادگیری» به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا شد.
اسدالله شعبانی از شاعران برجسته کشوری است که بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان دارد و بسیاری از شعرهای این شاعر برجسته کشوری در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام