صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۸۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان دهمین دوره جشنواره مردمی «فیلم عمار» در بخش‌های داستانی، مستند و ... خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: جشنواره عمار که در سال ۱۳۸۹ همزمان با اولین سالگرد حماسه نهم دی‌ماه، فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرد و امسال دهمین دوره این جشنواره آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان از 20 مهرماه تا پنجم آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود: آخرین فرصت تحویل اثر هفتم آذرماه سال جاری خواهد بود.

گلباغی به قالب‌های بخش رقابتی اصلی جشنواره اشاره و بیان کرد: داستانی (کوتاه، نیمه‌بلند، ویدیویی و سینمایی)، مستند، پویانمایی، نماهنگ، برنامه تلویزیونی (ترکیبی، گزارش خبری، موشن گرافیک، کلیپ و تلویزیون اینترنتی)، فیلم‌نامه (طرح، سیناپس یا فیلم نامه کامل داستانی و سریال، طرح فیلم‌نامه مستند) و لوح‌نگار (پاورپوینت) و سایر قالب‌های ارائه محتوا از قالب‌های بخش رقابتی این جشنواره است.

وی عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره به‌منظور پشتیبانی تئوریک از فعالیت‌های جبهه انقلاب در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه؛ بخش «نقدها، مقالات سینمایی و پژوهش» را توسعه داده و در دهمین دوره عمار، آغاز به‌کار جشنواره علوم انسانی عمار را به‌عنوان یکی از بخش‌های جانبی، اعلام کرده است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان بیان کرد: همه آثاری که دارای رویکردِ همسو با مبانی انقلاب اسلامی باشند با هر موضوعی می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند.

وی یادآور شد: رؤیای ایرانی، ایران آینده و مسئولیت مردم و جوانان در گام دوم انقلاب، الگونگاری تجربه‌های موفق پژوهشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، روایت فتوحات علمی و پیشرفت‌های زیرساختی و نرم‌افزاری در مسیر تمدن نوین اسلامی، افق تمدن ایران اسلامی و مسئولیت رسانه، رسانه ملی، آموزش، فرهنگ عمومی، پایش و پالایش اجتماعی، نقد خواص و سکوت در برابر معروف‌ها و منکرها و ... از اولویت‌های محتوایی بخش رقابتی جشنواره هستند.

انتهای پیام