صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۸۶۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

گروه فرهنگی ـ مدیرکل ارشاد لرستان راه‌اندازی یک‌صد باشگاه کتاب‌خوانی، ارائه 40 طرح در زمینه روستاهای دوستدار کتاب و 50 طرح در حوزه پژوهشی و علمی، برگزاری نمایشگاه کتاب، رونمایی از یک‌صد عنوان تازه‌های نشر را از فعالیت‌های ارشاد لرستان در بخش کتاب برشمرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی امروز پنج‌شنبه، سی‌ام آبان از خادمان نشر استان لرستان طی مراسمی که در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، تجلیل شد.

در این مراسم، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) بارها بر اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی تاکید کرده و توجه ویژه مسئولین و عموم مردم را به ظرفیت‌های مهم این حوزه از فرهنگ جلب نموده‌اند که نشان از اهمیت موضوع است.

وی اضافه کرد: کتاب محور بزرگ‌ترین بعثت نبوی کل تاریخ است و آن‌چه باعث ایجاد فاصله بین کشورهای توسعه با سایر کشورها گردیده اهمیت دادن به موضوع کتابخوانی است زیرا فرهنگ پایه و اساس توسعه و کتاب بزرگ‌ترین داشته فرهنگی هر ملتی است.

تلاش متولیان فرهنگی بر افزایش سرانه مطالعه در کشور متمرکز شود

فتایی افزود: فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب، به هفته کتاب ختم نمی‌شود و ما در طول تمام ماه‌های سال در این زمینه فعالیت داشته و داریم که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی یک‌صد باشگاه کتابخوانی، ارائه 40 طرح در زمینه روستاهای دوستدار کتاب و 50 طرح در حوزه پژوهشی و علمی، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان، رونمایی از یک‌صد عنوان تازه‌های نشر استان، برگزاری طرح جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی و اهداء کتاب به مناطق کمتر توسعه یافته و مراکز فرهنگی و هنری در طول شش ماهه اول امسال اشاره کرد.

فتایی یادآور شد: گرچه بسیاری معتقدند فضای مجازی عرصه را بر کتاب و کتابخوانی تنگ کرده، اما کتاب همچنان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در بین مردم برخوردار است و تمام تلاش متولیان فرهنگی باید بر افزایش سرانه مطالعه در کشور متمرکز شود.

انتهای پیام