صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۰۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از جمله ارزش‌های والای اسلامی است که در قالب هنر ماندگار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی امروز نهم آذرماه در نشست خبری جشنواره «کهربا» در سالن شهید هاشمی‌نژاد بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هر اندیشه، تفکر و ارزش والای اسلامی و مورد توجه جامعه بشری وقتی ماندگار و پا برجا می‌ماند که لباس هنر بر قامتش پوشیده و در قالب هنر عرضه شود.

وی افزود: یکی از این ارزش‌ها که در حوزه فکری، اعتقادی و حوزه‌های معنوی جای دارد و خودش را در آن عرصه تعریف کرده، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، ایستادگی در برابر بدخواهان و مقاومت در برابر سختی‌های زندگی در عصر حاضر است که این مفاهیم بسیار ارزشمند بوده و دارای اثرگذاری نیز هستند که در انقلاب اسلامی بابت آن هزینه داده‌ایم، هزاران شهید و ایثارگر، جانباز و خانواده‌های آنان پیشتازان این حرکت بزرگ بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی عنوان کرد: امروز ما می‌خواهیم از ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی این افراد گفت‌وگو کنیم و چه بهتر که با لباس هنر و در قالب فیلم و سینما یعنی هنر هفتم باشد و این هنرنمایی با این موضوعات ارزشی به مراتب ارزشمندتر و با اهمیت‌تر خواهد بود، از این رو امیدواریم که در این راستا جشنواره سینمایی و فرهنگی کهربا فتح بابی برای استمرار فعالیت‌های مشابه در سال‌های بعد باشد.

یوسفعلی زاده افزود: کار سنجیده‌ای از اردیبهشت ماه آغاز شد و با تشکیل دبیرخانه، انعکاس موضوعات و محورها و همچنین توزیع پوستر شرکت در جشنواره، کار در سطح استان جریان پیدا کرد و مراحل خود را طی کرد تا اواخر شهریورماه که فرصت ارائه و انعکاس آثار از طریق سایت اعلام شده به دبیرخانه رسید.

وی ابراز کرد: پایان هفته دفاع مقدس در مهرماه سال جاری آخرین مهلت دریافت آثار سینمایی بود و پس از داوری و ممیزی در راستای کیفیت کار از مجموع 576 اثر به دبیرخانه به تفکیک در بخش فیلم داستانی 328، مستند 113، فیلمنامه 75، پویانمایی 13 و نماهنگ 47 اثر 207 اثر پذیرفته شد و علاوه بر این نیز 5200 عکس به دبیرخانه جشنواره کهربا واصل شد که از این تعداد 305 عکس نیز به مرحله داوری راه یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص نحوه داوری و اسامی داوران اولین دوره جشنواره کهربا ابراز کرد: یک هیئت متخصص و با رزومه اعم از آقایان مهدی مسکران، مهدی رضازاده و علی عظیم‌زاده در بخش فیلم مستند و داستانی، پویانمایی و نماهنگ، شهاب ملت‌خواه، حسن کمالیان و مجتبی انوریان در بخش فیلم‌نامه و سمیه عرفانی، سید رهام رسولی و علی حاجی عباسی در بخش عکس آثار راه یافته به بخش مسابقه برای داوری آثار رسیده انتخاب شدند. احمد نورانی، شهاب نورانی و مرتضی محرابی نیز انتخاب آثار در بخش فیلم را بر عهده داشتند.

یوسفعلی‌زاده افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره یکشنبه دهم آذر ماه در محل آسایشگاه توانبخشی امام خمینی(ره) در پارک ملت برگزار خواهد شد و آثار برگزیده برای نمایش نیز روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 17 تا 19 در محل پردیس سینمایی هویزه برای علاقه مندان به نمایش درمی‌آید.

وی ادامه داد: تماشای آثار برگزیده رایگان اما با تهیه بلیت ممکن خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت بلیت به آدرس اینترنتی www.kahrobafestival.com مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۳۸۰۴۰۴۴۷ تماس بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن قدردانی از گروه‌های هنری مردم نهاد برای ارسال آثار مردمی خود به این جشنواره بیان کرد: مراسم اختتامیه و معرفی آثار برتر جشنواره کهربا نیز روز سه شنبه 12 آذرماه در پردیس سینمایی هویزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام