صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۰۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مگر می‌شود موضوعی در جلسه سران به تصویب برسد و رؤسا از آن مطلع نباشند، گفت: دولت پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را داده و باید مسئولیت آن را بپذیرد و این درست نیست که کل ماجرا با جملاتی زیرسوال برود.

به گزارش ایکنا از البرز، محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، نهم آذر در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش نرخ بنزین به سال ۹۴ باز می‌گردد؛ اظهار کرد: سال ۹۴ در بررسی بودجه سال ۹۵ مجلس تصمیمی در خصوص افزایش پلکانی و تک نرخی شدن انرژی گرفت ولی به دلیل در پیش بودن انتخابات، دولت با اجرای آن مخالفت کرد و همین باعث شد در سال ۹۵ و ۹۶ قیمت انرژی افزایش پیدا نکند.
وی افزود: در سال ۹۷ هم مجددا این موضوع مطرح شد ولی این بار مجلس با این افزایش مخالفت کرد که در نهایت مساله افزایش انرژی به امسال موکول شد.
این مسئول بیان کرد: برای افزایش قیمت چهار شیوه سهمیه‌ای، پلکانی، دو لیتر برای هر ایرانی در روز و تک نرخی پیشنهاد شد که در نهایت سهمیه ای به تصویب رسید.
کولیوند در پاسخ به اینکه آیا اعلام ناآگاهی سران سه قوه از افزایش قیمت بنزین باعث عصبانی‌تر شدن مردم نمی‌شود؟ گفت: سران قوا به طور کامل از افزایش قیمت بنزین باخبر بودند ولی برخی با نحوه اجرای آن مخالف بودند.
وی با بیان اینکه مگر می‌شود موضوعی در جلسه سران به تصویب برسد و روئسا از آن مطلع نباشند، به اظهارات روحانی در خصوص اینکه من تا صبح جمعه با از افزایش قیمت بنزین مطلع نبودم اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت بنزین را دولت پیشنهاد داده و باید مسئولیت آن را بپذیرد و این درست نیست کل ماجرا با جملاتی زیرسوال برود.
نماینده مردم کرج در مجلس اظهار کرد: روزانه ۹۴ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که با بنزین سهمیه‌ای ۶۰ لیتر، حدود ۷۰ میلیون لیتر از آن مشمول سهمیه می‌شود و حدود ۲۵ میلیون لیتر آن آزاد است.
وی در ادامه به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: پس از بیایانات مقام معظم رهبری میزان اغشاشات به میزان قابل توجهی کاهش یافت و صف مردم و معترضین واقعی از اشرار و اغتشاشگران جدا شد.
کولیوند ادامه داد: نکته جالب دردرگیری های البرز این است که بسیاری از دستگیرشدگان اصلا ساکن این استان نبوده و با برنامه‌ریزی قبلی و با هدف مشخص از جمله ایحاد ناآرامی و تخریب از سایر استان‌ها به البرز آمده بودند.
این مسئول گفت: هیچ کس مخالف اعتراض از مسیر قانونی نیست ولی قطعا باید با کسانی که می‌خواهند نظم، امنیت و آرامش کشور را به خطر بیندازند برخورد لازم صورت بگیرد.

 

انتهای پیام