صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۱۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وجود ۵۱۶ یادمان و تابلوی شهدا در سطح ورودی شهرستان‌ها، بیان کرد: بیش از ۹۲ درصد این یادمان‌ها قبل از سال ۸۶ نصب شده و ۱۲ سال از عمر آن می‌گذرد؛ لذا نیمی از این یادمان‌ها نیازمند بازنگری کلی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 13 آذرماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان، از تهیه طرح ساماندهی یادواره‌های شهدای استان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ایام بزرگداشت شهدا در اسفندماه این طرح تصویب و به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی یادمان‌ها و تابلوهای شهدا در ورودی شهرهای استان، افزود: شهدا قهرمانان واقعی و الگوهای ناب فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه هستند و لذا این یادمان‌ها و تابلوها و تمثال‌ها می‌تواند نقش اثرگذاری در تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت در جامعه داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به توریستی بودن و ورود میلیونی گردشگران به استان، گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و آب و هوایی گیلان ساخت تخریب تدریجی یادمان‌های شهدا در ورودی شهرها هستیم. البته قانون متولی امر نهگداری و مرمت این یادمان‌ها را مشخص کرده، اما بی‌توجهی به انجام وظایف موجب نارضایتی خانواده‌های شهدا شده است.

پاکاری با اشاره به وجود 516 یادمان و تابلوی شهدا در سطح ورودی شهرستان‌ها، تصریح کرد: بیش از 92 درصد این یادمان‌ها قبل از سال 86 نصب شده و 12 سال از عمر آن می‌گذرد لذا نیمی از این یادمان‌ها نیازمند بازنگری کلی است.

وی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم و ماده 11 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شهرداری‌ها و بخشداری‌ها موظف به نگهداری و مرمت یادمان‌های شهدا هستند، خاطرنشان کرد: قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروزی می‌توانیم اقدام به بازسازی، مرمت و جانمایی مجدد برخی از یادمان‌ها کنیم لذا نیازمند یک حرکت جهادی هستیم تا این کار ارزشی انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خواستار همکاری حوزه هنری گیلان در طراحی یادمان‌های هنری و به‌روز شد و گفت: استان گیلان می‌تواند در حوزه یادمان‌های شهدا در کشور نمونه باشد.

وی ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار و دستگاه‌های اجرایی استان جهت مشارکت 50 درصدی در طرح دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اضافه کرد: 14 هزار ایثارگر داریم که سالانه در قالب طرح پایش سلامت و سپاس از آنها دیدار می‌شود و خروجی خوبی دارد.

انتهای پیام