صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۲۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج گفت: مردم شاخص‌ها و اهداف انتخاب نماینده را در نظر بگیرند و با آگاهی کامل به نماینده اصلح رأی بدهند.

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 15 آذر در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به حوادث شانزدهم آذرماه که منجر به نامگذاری این روز مهم به‌عنوان روز «دانشجو» شد، گفت: جنبش دانشجویی که مطالبه‌گر، دغدغه‌مند، استکبارستیز، عدالتخواه، آرمان‌گرا، و جریان‌ساز نباشد جنبش نیست.

وی با تأکید براینکه جنبش دانشجویی در شرایط کنونی کشور باید سردمدار حرکت‌های جهادی و پیشرفت کشور باشد، افزود: دانشجویان و جوانان می‌توانند کشور را از وابستگی‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نجات دهند، البته در این مسیر سنگ‌اندازی‌هایی وجود دارد اما نباید به این مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز در ادامه به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: شاخص‌ها و اهداف انتخاب نماینده را در نظر بگیرید و با آگاهی کامل به نماینده اصلح رأی بدهید، درست انتخاب کنید، فامیل بازی و وابستگی‌‌داشتن به یک کاندیدا مانع انتخاب درست است. اگر افراد درستی را انتخاب نکنید و یا رأی ندهید افرادی بر سر کار می‌آیند که صلاحیت لازم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها باید التزام عملی به قانون اساسی داشته باشند، گفت: کسی که برای تبلیغات انتخاباتی خود خلاف قانون عمل می‌کند به درد مجلس قانونگذاری نمی‌خورد.

حسینی همدانی تصریح کرد: افرادی که ثبت‌نام می‌کنند باید بیاندیشند که آیا برای رضای خدا وارد این مسیر شده و یا در دل و ذهنشان چیز دیگری است، اگر برای خود هدفی غیراز خدمت‌رسانی و رضای خداوند دارند هزینه بیجا درست نکنند و اصلاً وارد میدان نشوند.

حسینی همدانی در ادامه به فعالیت جریان‌های ضدانقلاب اشاره و بیان کرد: جریان غیرانقلاب تلاش می‌کند کرسی‌های مجلس را تصاحب کند؛ این جریان نسبت به آمریکا و غرب واداده است و آمریکا را کدخدای عالم می‌بیند و هرگاه هم به منسبی دست پیدا می‌کند اولین کاری که می‌کند نیروهای ارزشی و جهادی را از آن مجموعه جا‌به‌جا می‌کند.

وی تأکید کرد: جریان غیرانقلابی داخل نظام سعی می‌کند نظام را ناکارآمد نشان دهد و برای فرار از پاسخگویی نسبت به عملکردش از طریق تریبون‌هایی که دارد اقدام به دو قطبی‌سازی کاذب و فرافکنی در حوزه‌های فرهنگ، مسائل اجتماعی و اقتصاد می‌کند و جریان ارزشی جامعه را متهم به تندروی می‌کند.

امام جمعه کرج اضافه کرد: این جریان اهتمامی به ارزش‌های شهدا ندارد، برای همه چیز وقت و پول دارد به جز تبیین ارزش‌های شهدا، از مسئولیت‌هایی که دارد فرار می‌کند و در کل هدفی جز اهداف انقلاب را در سرمی‌پروراند.

این مسئول در ادامه به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: این حضرت، الگویی برای دختران و بانوان ما است، دختران امروز با مطالعه از زندگی حضرت معصومه(س) می‌توانند درس‌های اخلاقی بیاموزند و در زندگی شخصی خود الگو بسازند.

وی حفظ حجاب، حفظ کلام، حفظ آبرو، عفت و پاکدامنی را از جمله بزرگترین درس‌ها دانست و گفت: دختران امروز می‌توانند از زندگی حضرت معصومه(س) بیاموزند و در زندگی خود آن‌را عملی سازند.

انتهای پیام