صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه فردیس گفت: آنچه انقلاب را در مقاطع مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس و فتنه ۸۸ حفظ کرد ولایت‌مداری مردم بود.

حجت الاسلام علی اکبرایمانی، امام جمعه فردیس در گفت وگو با ایکنا از البرز بر ضرورت بزرگداشت حماسه 9 دی تاکید کرد و گفت: 9دی مظهر وحدت مردم بود و به‌رغم اینکه دشمنان تلاش کردند که بین صفوف مردم تفرقه عمیقی ایجاد شود؛ ولی حرکت آگاهانه مردم این تهدید بزرگ را به یک فرصت تبدیل کرد و نماد وحدت شد.
وی افزود: حماسه ۹ دی یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی است که برخی آن را با دوره جنگ مقایسه می‌کنند و حتی برخی حساسیت آن را از دوران دفاع مقدس نیز بالاتر می‌دادند؛ چون انقلاب با یک پیچیدگی خاصی مواجه شد؛ اما به‌رغم پیچیدگی‌ها و حساسیت‌ها از این صحنه هم سربلند بیرون آمد.
این مسئول گفت: ۹دی نشانه بصیرت ملت بود و مردم حضورشان یک حضور بصیرانه بود، ضمن اینکه به نوعی ۹دی اقتدار نظام را مجدداً متجلی کرد و این اقتدار به‌رغم دشمنی‌هایی که از سوی دشمنان خارجی و نادانان داخلی صورت گرفت باعث شد که اقتدار نظام در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی بیشتر شود.
 ایمانی بیان کرد: حضور میلیونی مردم در روز 9 دی در حقیقت وحدت و انسجام مردم را بیشتر کرد و مردم به این باور رسیده بودند که اگر می‌خواهیم کشور را نجات دهیم، راهش این است که همه با هم  متحد شویم و فتنه را خاموش کنیم  و این اتفاق هم افتاد و بعد از ۹ دی حضور گسترده و متحدانه مردم در حقیقت آبی بود که بر آتش برافروخته  توسط دشمنان  ریخته و حرکت انقلاب تضمین شد.
وی، ۹ دی را نشانه ولایت‌مداری مردم  دانست و افزود: آنچه که انقلاب را در مقاطع مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس و فتنه ۸۸  حفظ کرد، ولایت‌مداری مردم بود.
این مسئول گفت: فتنه همیشگی است و دشمنی دشمنان با نظام اسلامی تمامی ندارد اما با بصیرت و آگاهی دادن به مردم می‌توانیم  آن را خنثی کنیم .
ایمانی در پایان راه‌شناسی، جبهه‌شناسی، جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی را از مؤلفه‌های اساسی بصیرت دانست و تصریح کرد: باید خود را به این مؤلفه‌ها تجهیز کنیم.

 

انتهای پیام