صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۳۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، به مهجوریت قرآن و عترت در جامعه اشاره و بیان کرد: مشکلات و مسائل جوامع امروزی ناشی از عدم تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است. باید عوامل مهجوریت قرآن و عترت برطرف و را‌ه‌های بازگشت به هر دو تبیین شود تا جوامع به گمراهی نروند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، امروز، 19 آذرماه در مراسم تجلیل از منتخبان بخش‌های مرحله‌ای و منطقه‌ای(شفاهی و کتبی) بیست‌وچهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه مسابقات قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی به‌طور مداوم و بدون وقفه برگزار می‌شود، گفت: مباحث قرآنی در این دانشگاه الزامی است. بحث قرآن و عترت از وظایف اصلی هر مسلمانی است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز با برگزاری مداوم کلاس‌ها و مسابقات قرآنی در تلاش است تا فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در زندگی اساتید و دانشجویان قرار گیرد.

وی به مهجوریت قرآن و عترت در جامعه اشاره و بیان کرد: مشکلات و مسائل جوامع امروزی ناشی از عدم تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است. باید عوامل مهجوریت قرآن و عترت برطرف و را‌ه‌های بازگشت به هر دو تبیین شود تا جوامع به گمراهی نروند.

جوانپور تأکید کرد: هر چند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه فعالیت‌های قرآنی اقدامات ارزشمندی انجام گرفته ولی همچنان باید تلاش کنیم تا فرهنگ قرآنی در جامعه و بین جوانان رواج پیدا کند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌واسطه تربیت درصد بیشتری از جوانان در این زمینه مسئولیت سنگینی دارد.

وی با تأکید بر اینکه سعادت بشری در گرو قرآن و اهل بیت است، افزود: عمل کردن به وصیت پیامبر(ص) وظیفه اصلی ما مسلمانان است ولی متأسفانه عده‌ای را می‌بینیم که فقط قرآن می‌خوانند و مسئله اهل بیت را فراموش کرده‌اند رعایت این دو میراث گرانبهای پیامبر(ص) در کنار هم انسان را سعادتمند خواهد کرد. امروز اگر ما اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهیم و دستورات قرآن در زندگی به کار ببریم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در همه حال نیازمند قرآن هستیم، تصریح کرد: با برگزاری جلسات عمومی و تخصصی باید برای گسترش مفاهیم قرآنی در محیط دانشگاه و جامعه تلاش کنیم و از این موضوع نباید غافل ماند.

جوانپور‌ ادامه داد: جان ما باید با قرآن انس بگیرد و اگر بتوانیم معارف قرآن را در دل و جان خود نفوذ دهیم، زندگی و جامعه ما قرآنی خواهد شد و این امر احتیاج به فعالیت، فشار و سیاست‌گذاری ندارد و اصل این است که دل و جان خود را با قرآن یکی کنیم.

وی از شرکت فعال دانشگاهیان در مسابقات قرآن و عترت قدردانی کرد و گفت: به لطف الهی همه‌ساله تعداد زیادی از استادان، کارمندان و دانشجویان در این جشنواره ثبت‌نام می‌کنند. بی‌شک این مسابقات فرضتی مغتنم برای آشنایی بیش از پیش با مفاهیم قرآنی و سیره اهل بیت است.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی به آمار شرکت‌کنندگان و منتخبان اشاره و بیان کرد: در مسابقات امسال قرآن و عترت ۲ هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز شرکت کرده بودند که از بین آنان ۷۶ نفر برگزیده شده‌اند که امروز تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام