صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۳۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: درآمدهای نقدی کمیته امداد استان در هشت ماهه سال جاری ۱۱ درصد افزایش داشته که این امر نشان از اعتماد مردم به این نهاد دارد، همچنین درآمد صدقات کمیته امداد نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا از قزوین، فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین در نشست خبری که امروز برگزار شد، تصریح کرد: درآمدهای نقدی، غیر نقدی، کمک‌های خیریه کمیته امداد استان از ابتدا سال ۹۸ تا پایان آبان ماه ۴۸ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: درآمدهای نقدی کمیته امداد استان در هشت ماهه سال جاری ۱۱ درصد افزایش داشته که این امر نشان از اعتماد مردم به این نهاد دارد، همچنین درآمد صدقات کمیته امداد نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به طرح اکرام ایتام، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر حامی طرح اکرام ایتام و محسنین شدند که درآمد ما نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش پیداکرده است.

وی افزود: سرانه دریافتی هر فرزند یتیم در استان در هشت ماهه امسال به‌طور میانگین ۴۴۸ هزار تومان بوده، این در حالی است که سرانه ایتام در کشور ۲۶۶ هزار تومان است، در حال حاضر هم‌اکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان قزوین حامی طرح اکرام ایتام و محسنین هستند.

فرهادی تأکید کرد: مردم خیر و نوع‌دوست استان می‌توانند با کمک حداقل پنج هزار تومان در ماه حامی طرح ایتام شوند و سرپرست معنوی یک فرزند را بر عهده بگیرند، در استان قزوین یک هزار و ۶۱۴ فرزند یتیم و سه هزار و ۱۵۰ فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

وی بیان کرد: خیرین استان در هشت ماه نخست امسال در ساخت و خرید ۴۷ واحد مسکونی برای ایتام مشارکت داشتند، همچنین میزان زکات جمع‌آوری‌شده در هشت ماه امسال حدود ۱۱ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته نگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) به مؤسسات خیریه تغییر پیداکرده و عملکرد نیکوکاری در استان قزوین نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است، هدف ما کمک به نیازمندان است بنابراین با مؤسسات خیریه همکاری می‌کنیم و آن‌ها را رقیب خود نمی‌دانیم.

وی یادآور شد: در این حوزه نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم و در حال حاضر ۲۱ موسسه خیریه در بخش‌های ازدواج، تأمین جهیزیه، کمک‌معیشت خانواده به ما کمک می‌کنند، طی هشت ماه اخیر نیز این مؤسسات دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کردند.

فرهادی تأکید کرد: ۱۴۰ هزار مراجعه موردی داریم که تحت پوشش ما نیستند و برای وام و کمک‌های مورد درخواست کرده‌اند، در حال حاضر ۲۹ هزار خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد ۱۶ هزار خانوار سالمند هستند، استان قزوین جزو ده استان برتر در حوزه سرانه خیریه و احسان قرار دارد.

انتهای پیام