صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۳۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

گروه فرهنگی ــ با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان، از ۲۸ پژوهشگر و فناور برتر تجلیل شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، لیلا محمدیان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری، ۲۰ آذرماه آیین جلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان، اظهار کرد: پژوهش یک روند هوشمندانه است که در کشورهای پیشرفته برای آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: باید هر آنچه که در توان است از ایده‌ها و افکار پژوهشگران حمایت شود.

محمدیان با اشاره به اینکه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان ظرفیت‌های خوبی وجود داشت، گفت: متاسفانه دغدغه این پژوهشگران و فناوران این بود که بازار تجاری‌سازی استان پذیرای این افراد نبوده و استان‌های همجوار پذیرای ایده‌های آن‌ها هستند، این امر نیازمند آسیب‌شناسی و انجام کار پژوهشی است تا گره‌ها و مشکلات برطرف شود.

در ادامه سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد ترویج فرهنگ پژوهش، تبین وضعیت موجود پژوهش و فناوری در بحش اشتغال و کارآفرینی، بسترسازی برای تجاری‌سازی، ایجاد فضای تعاملی بین بخش‌ها و ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه را از اهدف هفته پژوهش و فناوری برشمرد.

در ادامه حجت‌الاسلام سعید صفی رئیس دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بیان کرد: برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در امر تحقیق به عنوان منبع استراتژیک بوده که می‌‎تواند منجر به ارتقاء کشورها در عرصه رقابت جهانی و رفاه اقتصادی شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش هزینه نیست، تصریح کرد: پژوهش سرمایه است و باید قدردان پژوهش‌های علمی باشیم، زیرا پژوهش و خلاقیت کلید تحول محسوب می‌شود، اگر امروزه در برخی از زمینه‌ها حرف اول را بیان می‌کنیم به برکت تکیه مسئولان امر و اساتید دانشگاهی بر دانشگاه‌ها و آثار کار پژوهش در دانشگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام صفی با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: باید دانشگاه‌ها در امر پژوهش سرآمد باشند و پژوهش‌هایی انجام شود که گره مشکلات جامعه را برطرف کند، متاسفانه در زمینه پژوهش خام‌فروشی انجام می‌شود که باید از سوی مسئولان ملی تدابیری برای این امر اندیشیده شود.

در پایان این آیین، از مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به دلیل چاپ نخستین قرآن مشبک‌بری جهان اسلام توسط زندانیان در زندان مرکزی شهرکرد که شایسته تقدیر بود، تجلیل شد، همچنین ۳ طرح برگزیده رونق تولید در استان، ۹ پژوهشگر برتر، ۲ دانشجو پژوهشگر، ۲ پژوهشگر برتر از شرکت آب منطقه‌ای استان و سازمان انتقال خون، ۸ فناور برتر و ۳ واحد تحقیق و توسعه در حوزه پژوهش و فناوری با اهدای لوح و تندیس تجلیل شدند.

انتهای پیام