صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۳۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه خوی گفت: تشکیل تمدن اسلامی و ایجاد آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) تنها از طریق شناخت درست از گذشته انقلاب و عبرت از درس‌های گذشته میسر می‌شود.

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، امروز، ۲۱ آذر، در جلسه اخلاق طلاب مدارس علمیه خوی با موضوع برداشت و تحلیل از بیانیه گام دوم که در حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب جوانان نقش موثری دارند و وظیفه حراست از انقلاب اسلامی برعهده این قشر از جامعه است.

وی با بیان اینکه دو هدف تشکیل تمدن اسلامی و ایجاد آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) تنها از طریق شناخت درست از گذشته انقلاب و عبرت از درس‌های گذشته میسر می‌شود، افزود: اگر از این مسیر غفلت شود، دروغ جای حقیقت را گرفته و موجب انحراف باورهای مردم می‌شود.

امام جمعه خوی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تحریف انقلاب در آینده ادامه داد: هر چقدر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی زمان سپری شود، دشمنان با داستان‌پردازی و خیال‌پردازی سعی خواهند کرد واقعیت‌های انقلاب را وارونه نشان دهند که مقابله با این ترفندها وظیفه جوانان است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم روحانیت و حوزه‌های علمیه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: این قشر از جامعه وظیفه دارند تا با برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های مختلف جوانان را نسبت به اهمیت این بیانیه توجیه کرده و نقشه‌های شوم دشمنان را به جوانان در ادامه این مسیر نشان دهند.

حجت‌الاسلام شکوری با بیان اینکه باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را به مردم شناساند، خاطرنشان کرد: در کنار این دستاوردها باید به نسل جوان گفت که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به این موقعیت از چه خطرها و پرتگاه‌هایی با سربلندی بیرون آمده است.

وی با اشاره به اینکه تنها سختن گفتن و روشنگری در ارتباط با این دستاوردها برای مردم کافی نیست، عنوان کرد: علاوه بر این اقدامات باید برای ثبت وقایع و حوادث چهل سال گذشته انقلاب، کمر همت بست و در این راه از نویسندگان، هنرمندان، دانشگاهیان و سایر افراد توانمند کمک گرفت.

انتهای پیام