صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۳۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

گروه اجتماعی ــ سفیر سابق ایران در لبنان، با بیان اینکه اگر ملتی دارای هدف نباشد به سوی ایستایی می‌رود، اظهار کرد: جامعه باید دغدغه‌مند و انگیزه‌دار باشد و امام راحل با توجه به این موضوع ملتی را دغدغه‌مند کرد و از درون به حرکت درآورد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان، روز پنجشنبه، 21 آذرماه در همایش عزت، اقتدار و پیشرفت در پرتو گفتمان مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با بیان اینکه اگر ملتی دارای هدف نباشد به سوی ایستایی می‌رود، اظهار کرد: جامعه باید دغدغه‌مند و انگیزه‌دار باشد و امام راحل با توجه به این موضوع ملتی را دغدغه‌مند کرد و از درون به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب این ملت زیر یوغ شاه بود؛ اما امام راحل با هدفی بزرگ آنها را پیدا کرد و اثری بزرگ به‌جا گذاشت، افزود: آنچه که امام به یادگار گذاشت، مقاومت بود.

سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه منطق ما منطق مقاومت است، تصریح کرد: در ایستادگی و مقاومت است که شما می‌توانید روی پای خود بایستید.

دستمالچیان ادامه داد: انسان‌های بدون هدف و انگیزه بسیار سست هستند؛ اما انسان‌هایی که ایستادگی می‌کنند و روش صبر و مقاومت را یاد می‌گیرند، توطئه دشمن دیگر در آنان تأثیر ندارد و این کار بزرگی است که امام خمینی پایه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه عزت این ملت در زمان شاه زیر سؤال می‌رفت، متذکر شد: امام خمینی(ره) وقتی آمد به مردم این دغدغه را متذکر شد که اگر می‌خواهید استقلال و عزت داشته باشید، گفتمان مقاومت، عزت‌آور است.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: به‌دلیل منطق گفتمان مقاومت، ضریب نفوذی ما در محافل منطقه‌ای افزایش یافته است و اگر می‌خواهیم روی پای خود بایستیم باید این منطق دنبال شود.

دستمالچیان در پاسخ به این پرسش که چرا دشمن اینقدر برای در هم شکستن اراده مردم ما هزینه می‌کند، بیان کرد: دشمن به‌خوبی می‌داند اگر این مقاومت وجود داشته باشد، تلاشش به پیروزی ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه کار دشمن اعمال ذلت است، یعنی همین کاری که در عربستان می‌کند، تأکید کرد: وقتی جهت‌گیری الهی باشد، این ملت موفق و سرافراز خواهند شد.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به مقاومت نیروهای حزب‌الله در لبنان و فلسطین و در هم‌شکستن غرور و مقاومت رژیم صهیونیستی با الهام از جمهوری اسلامی گفت: مقاومت در دورن خود جوشش، ابتکار، خلاقیت وآفرینش به دنبال دارد.

انتهای پیام