صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۴۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

گروه اجتماعی ــ معاون نیروی انسانی نداجا با بیان اینکه نیروی دریایی در مرزهای جنوبی و شمالی کشور استقرار دارد و در آب های بین المللی ایجاد امنیت می کند، متذکر شد: در حال حاضر نیز ناوگروه 64 و 65 نیروی دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن، اجرای مأموریت می کند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ دریادار دوم رحیم قیطاسوند،‌ معاون نیروی انسانی نداجا امروز،‌ 24 آذرماه در دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) که با شعار «جوان سرباز، امنیت، مهارت و رونق تولید» در مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت برگزار شد،‌ اظهار کرد: با توجه به تاکید فرمانده معظم کل قوا در زمینه توجه به نیروهای وظیفه و استفاده از تخصص و مهارت آنها و همچنین آماده کردن این جوانان برای مسئولیت‌پذیری در جامعه، اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در ایام خدمت سربازی سعی می کنیم با بهره‌گیری از دانش و تخصص سربازان دانش آموخته مراکز دانشگاهی، در عرصه های مختلف نیروی دریایی در راستای تجهیز و فناوری های نوین استفاده کنیم.

معاون نیروی انسانی نداجا ادامه داد: همواره در طول خدمت ضمن تقویت مسئولیت‌پذیری، ایثار و از خودگذشتگی سربازان، آنان را برای ایام بعد از خدمت مقدس سربازی آماده می کنیم.

دریادار دوم قیطاسوند با بیان اینکه نیروی دریایی در مرزهای جنوبی و شمالی کشور استقرار دارد و در آب های بین المللی ایجاد امنیت می کند، متذکر شد: در حال حاضر نیز ناوگروه 64 و 65 نیروی دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن، اجرای ماموریت می کند و این ماموریت با تکیه بر ظرفیت نیروهای جوان، مستعد و علاقمند محقق می شود.

وی درخصوص مهارت‌آموزی سربازان، خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای اهداف ستاد کل نیروهای مسلح در راستای تقویت مهارت سربازان، با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای آموزش های دریامحور مانند شیلات، فرآوری میگو و آماده‌سازی محصولات دریایی را در قالب برنامه های آموزشی سربازان قرار دادیم و روز به روز هم شاهد پیشرفت در این زمینه هستیم.

امیر دریادار آریا شفقت، فرمانده مرکز آموزش‌های تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت نیز،‌ عنوان کرد: امروز دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) نیروی دریایی ارتش به منظور معرفی سربازان نمونه نیرو با شعار «جوان سرباز، امنیت، مهارت و رونق تولید» به میزبانی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه بنا بر فرموده امام راحل سربازی در نظام اسلامی عبادت است، افزود: جایگاه سرباز، بسیار رفیع و ارزشمندی است.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت گفت: برای توسعه و پیشرفت هر کشوری در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به امنیت نیاز است و تامین‌کننده امنیت در هر کشوری سربازان هستند.

دریادار شفقت ادامه داد: خوشبختانه سربازان نظام اسلامی علاوه بر دفاع از آب و خاک، با ایمان و معنویت هم عجین هستند و به نوعی همراه با افزایش توان علمی و دانش در حوزه نظامی، در مسائل دینی هم رشد دارند که این امر سبب تمایز سربازان نظام جمهوری اسلامی با دیگر کشورها می شود.

وی سرباز را جوانی دانست که وارد نیروهای مسلح شده و اضافه کرد:‌ بنا بر فرموده مقام معظم رهبری نیروهای مسلح موظفند علاوه بر تعلیم و تربیت جوانان در حوزه های نظامی و دفاعی، مهارت های آموزشی آنان را نیز ارتقا دهند تا پس از پایان سربازی و در زمان ورود به بازار کار فرد مفیدی برای جامعه باشند و با داشتن حداقل یک مهارت بتوانند باعث رشد و تعالی جامعه شوند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت یادآور شد: انتظار اولیه از سرباز تسلط بر دانش نظامی است و همچنین ضمن دفاع از امنیت، در راستای مهارت‌آموزی سربازان با همکاری سازمان های دیگر نظیر فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان، هلال احمر و... برنامه هایی را برای ارتقای مهارتی آنان در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه سربازان جوان در طی دوران خدمت مقدس سربازی، دوره های مختلف مهارتی را براساس علاقمندی آموزش می بینند، خاطرنشان کرد:‌ این جوانان در پایان خدمت موفق به دریافت گواهینامه‌ای می شوند که سرآغاز رونق تولید در کشور توسط جوانان این مرز و بوم خواهد بود.

به گزارش ایکنا، دوازدهمین دوره جشنواره حضرت علی اکبر(ع) نیروی دریایی ارتش و همچنین تجلیل و معرفی سربازان نمونه با شعار «جوان سرباز، امنیت، مهارت و رونق تولید» امروز، 24 آذرماه در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت برگزار شد.

انتهای پیام