صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۴۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

گروه فرهنگی ـ مراسم اختتامیه جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان استان فارس شامل «ترسم نور»، «روایت چهل» و «چهل فصل عشق» فردا در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ايكنا از فارس، حسین راه‌نورد، دبیر جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس امروز، 26 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: بسیج هنرمندان فارس در سال جاری به‌مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالروز تشکیل نیروی مقاومت بسیج به فرمان قدسی حضرت امام خمینی(ره)، اقدام به برگزاری سه جشنواره هنری «ترسم نور»، «روایت چهل» و «چهل فصل عشق» در رشته‌های مختلف كرد.
وی افزود: این جشنواره‌ها در سه رشته هنرهای تجسمی با زیر شاخه نقاشی خط، بخش ویژه قرآنی و خط ثلث (ترسم نو)، رشته ادبیات داستانی و نویسندگی زیر شاخه خاطره و داستان کوتاه (روایت چهل) و رشته شعر با عنوان چهل فصل عشق برگزار شدند.
راه‌نور با تصریح اینكه استقبال حداكثری و چشم‌گیر هنرمندان فارس در این جشنواره یكی از نكات مثبت آن بوده است، گفت: 104 اثر برای جشنواره «روایت چهل»، 64 اثر برای جشنواره «ترسم نور» و 170 اثر هم برای جشنواره «چهل فصل عشق» به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
دبیر جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس اظهار كرد: به‌طور كلی 288 نفر از هنرمندان فارس در این جشنواره‌ها شركت كردند كه در نهایت 42 نفر از آنان حائز رتبه‌های اول تا پنجم این جشنواره‌ها شدند كه در مراسم اختتامیه جشنواره از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد البته از نفرات پنجم تا دهم هر رشته نیز تجلیل می‌شود.
وی ادامه داد: جشنواره‌های مذكور به‌همت بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، معاونت فرهنگی و اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز، حوزه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز و صدا و سیمای مرکز فارس با شروع هفته دفاع مقدس آغاز شدند.
راه‌نورد از برگزاری مراسم اختتامیه این سه جشنواره هنری در شیراز خبر داد و گفت: ایستگاه پایانی و مراسم اختتامیه این جشنواره‌های هنری بسیج به یاری خدا فردا، 27 آذرماه جاری در شیراز برگزار خواهند شد.
دبیر جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس، ساعت برگزاری این مراسم را ساعت 15 فردا و مكان آن را سالن شهید اسلامی‌نسب مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه واقع در خیابان زند اعلام كرد و گفت: از تمام هنرمندان فارس جهت شركت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام