صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۷۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر بیان مسائل دینی در کلاس‌های سوادآموزی تاکید کرد و گفت: در کنار دوره‌های تحکیم سواد و مهارت‌آموزی، آموزش مسائل اعتقادی و دینی به سوادآموزان نیز یک ضرورت است.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار مدیرکل آموزش وپرورش و مدیران پرسنل حوزه سوادآموزی همزمان با هفتم دیماه سالروزصدورفرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی برتشکیل نهضت سوادآموزی با وی با اشاره به اینکه 40 سال از شکل گیری سوادآموزی به فرمان حضرت امام(ره) گذشته است اظهار کرد: خدمات شما هم اکنون شایسته و چشمگیراست ولی باید بررسی شود چرا همچنان درجامعه ما باید افراد بیسواد وجود داشته باشد.

آیت الله ناصری بر انسداد مبادی بیسوادی تاکید کرد و گفت: آموزش بخشی از بیسوادن امروز که از اتباع خارجی و میهمان ما هستند کار خوبی است که باید تدوام داشته باشد .

وی برگزاری دوره‌های تحکیم سواد و مهارت آموزی دراستان را ستود و افزود: در کنار همه این موارد، آموزش مسائل اعتقادی ودینی به سوادآموزان نیز یک ضرورت است .

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور آموزش دهندگان درمناطق روستایی و عشایری بیان کرد: از آن جایی که شاید دسترسی این عزیزان به مبلغ دینی کمتر باشد لازم است شما درکنار سوادآموزی به آموزش مسائل زندگی، اخلاقی، تربیتی و احکام شرعی نیز توجه داشته باشید.

امام جمعه یزد بیان اصول اعتقادی شیعه را در کلاس‌های سوادآموزی لازم دانست و گفت: بدون آنکه به اعتقادات دیگران بی احترامی شود اعتقادات حقه اهل تشیع و اطاعت آنان از دستورات الهی و پیامبر اکرم اسلام (ص) درکلاس‌های سوادآموزی باید به خوبی ودرستی تبین شود.

آیت الله ناصری بر تقویت بنیه دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: نمونه بارز فرزندانی که با تربیت دینی فارغ التحصیل شده اند دانشمندان هسته ای ایران هستند که با تدین و تعهد درمراکز علمی ایران برای تعالی و ترقی کشور فعالیت می‌کنند .

عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش و امین الرعایا، معاون سواداموزی استان نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت تحقق سند تحول بنیادین و برنامه‌های سوادآموزی دراستان یزد ارائه کردند.

انتهای پیام