صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۱۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مهد قرآن فاطمه الزهرا‌(س) صوفیان، با بیان اینکه ۱۲۲ قرآن‌‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ از گرایش‌های آموزشی مهد قرآن قلمداد می‌شوند.

زهرا رنجی، مدیر مهد قرآن فاطمه الزهرا(س) صوفیان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 122 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ از گرایش‌های آموزشی مهد قلمداد می‌شوند.

وی از پایه‌های قرآن‌آموزان گفت و بیان کرد: قرآن‌آموزان این مؤسسه در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.

رنجی، قرائت زيبا را دخیل در اندیشه بهتر در آیات قرآن دانست و ادامه داد: قرائت زيبا و درست قرآن نه تنها با انديشه و تدبّر در قرآن منافات ندارد، بلكه خود راهى براى انديشه و تدبّر در آيات قرآن است.

مدیر مهد قرآن فاطمه الزهرا(س) صوفیان، یادآور شد: مهم‎ترين اثر حفظ قرآن کریم درک بهتر آن است. حافظ به سبب تسلّط بر همه آيات، ارتباط آن‎ها را نيک درمی‎يابد و در پرتو آن دركی بهتر و درست‎تَر از قرآن کریم به دست می‎آورد.

وی با اشاره به فرموده امیرالمؤمنین غلی(ع) افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: قرآن را یاد بگیرید که بهار دل‌هاست، و نیکو آن را تلاوت کنید که سودمندترین چیز برای شما قرآن است.

رنجی، ضمن بازگو کردن یکی از علل مهم نیازمندی به تفسیر تأکید کرد: يكی از علل مهمّ نيازمندی به تفسير، ضعف دانش بشر است. فهم قرآن كريم، منوط به برخورداری از معلومات گوناگون است كه فقدان هر يک، فهم قرآن كريم را دچار ابهام ساخته و نيازمندی به تفسير را ضروری می‌سازد.

انتهای پیام