صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ کاتب جوان همدانی از کتابت مصحف قرآن کریم با ۸ هزار سطر به نیت ۸ هزار شهید استان ‌خبر داد و گفت: سه چهارم کتابت مصحف شریف انجام شده و پیش بینی می‌شود اسفند ماه به اتمام رسیده و رونمایی شود.

محسن کریمی‌نیا، کاتب جوان و خوش‌ذوق همدانی که از ماه‌های نخست سال جاری، کتابت قرآن به نیت ۸ هزار شهید همدان با عنوان «پروژه» را آغاز نموده است در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، گفت: سه چهارم کتابت مصحف شریف انجام شده و پیش‌بینی می‌شود اسفند ماه به اتمام رسیده و رونمایی شود.

این کاتب قرآن افزود: این قرآن با وزن ۱۳ کیلو در ۶۲۴ صفحه گلاسه رنگی نگارش می‌شود، هر صفحه از این مصحف شریف ۱۳ سطر دارد و ابعاد آن همانند قرآن‌های رحلی اندازه‌ای بین a2و a3 است.

کریمی اضافه کرد: یکی از خصوصیات بارز این مصحف، ختم به پایان آیه در هر صفحه است، این قرآن با رسم‌الخط نسخ ایرانی به نگارش درآمده که رسم‌الخطی ساده، روان و قابل خوانش برای عامه مردم است.

صفحه اول قرآن به نیت سردار دل‌ها

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای ۸ هزار شهید است، گفت: این مصحف شریف در ۸ هزار و ۱۱۲ سطر نگارش می‌شود که هر سطر به نیابت یکی از شهدای استان و ۱۱۲ سطر دیگر نیز به نیت ۱۱۲شهید مدافع حرم کشور کتابت می‌شود.

این کاتب جوان ادامه داد: در پایان این مصحف شریف، راهنمایی، طراحی خواهد شد که سوره، آیه و سطر هر شهید در آن مشخص خواهد شد.

وی ابراز کرد: در راستای ارادات ویژه به سردار دل‌ها، «حاج قاسم سلیمانی»، صفحه نخست(سوره حمد) این قرآن شریف، به نیابت از ایشان و صفحه دوم (آیات نخست سوره بقره) به نیابت از همرزم شهیدش ابومهدی المهندس کتابت می‌شود.

کریمی گفت: ابتدا نیت بر آن بود تا پس از اتمام پروژه ولایت، این مصحف شریف از سوی استان همدان و در رأس آن خانواده شهدا، به حرم حضرت زهرا(س) اهدا شود اما با توجه به اینکه ایشان حرمی ندارند به فرزند نائب بر حق امام زمان(عج) یعنی مقام معظم رهبری تقدیم و از ایشان اجازه انجام کار در سطح کشور با این سبک و سیاق گرفته شود.

وی گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی و زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، این مجموعه در نظر دارد «سبک زندگی اسلامی از قرآن را استخراج و منطبق بر وصیت‌نامه شهدا» قرار دهد.

جمع‌آوری سیره شهدا با موضوع سبک زندگی اسلامی از نگاه قرآن

کریمی با اشاره به اینکه این اقدام برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، ابراز کرد: تلفیق سیره شهدا (وصیت نامه، خاطرات، زندگی نامه و ...)با موضوع سبک زندگی اسلامی از نگاه قرآن و نهج البلاغه پس از اتمام کتابت قرآن به صورت جدی انجام خواهد شد.

این کاتب قرآن ادامه داد: انجام این پروژه با با بهره‌مندی از اساتیدی مفسر قرآن، روانشناسان و ... با همکاری بنیاد حفظ آثار استان و برخی ادارات دیگر در قالب کارگروه‌های مختلف انجام خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه گردآوری مجموعه سبک زندگی اسلامی- شهدایی، پروژه مردمی و خودجوش است، ادامه داد: در راستای انجام هر چه بهتر این پروژه چند کمیته مهم طراحی‌شده است که می‌توان به کمیته خادمین، کمیته اساتید، حفاظ و قراء، کمیته اجرایی، کمیته جذب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد.
وی ادامه داد: در راستای همین برنامه، جذب «خادمین قرآن و شهدا» شکل گرفت که اکنون 250 خادم خواهر و برادر در این مجموعه مشارکت دارند و بهمن ماه سال جاری نیز، «اولین همایش خادمین شهدا» برگزار خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه مشکل این مجموعه، نبود منابع مالی است، گفت: در صورت تامین منابع مالی، پروژه ولایت و کتابت مصحف شریف تا کنون به اتمام رسیده بود، تأمین هزینه‌های پروژه دوم نیز نیازمند کمک‌های مردمی و خیرین است که علاقمندان جهت مشارکت در این امر خداپسندانه می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۶۴۹۷۰۲۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام