صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۲۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه فرهنگ وقف باید در جامعه روزبه‌روز بیشتر ترویج و نهادینه شود، گفت: وقف ریشه در نیازهای جامعه دارد و مردم با فطرت پاکی که دارند، هر جا احساس نیاز بوده، مال خود را وقف کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 28 دی‌ماه در مراسم تودیع و معارف رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج اظهار کرد: وقف صدقه جاريه‌ای است كه پرونده آن هیچ‌گاه بسته نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف باید در جامعه روزبه‌روز بیشتر ترویج و نهادینه شود، افزود: وقف ریشه در نیازهای جامعه دارد و مردم با فطرت پاکی که دارند، هر جا احساس نیاز بوده، مال خود را وقف کرده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تأکید بر اینکه ما باید نیت واقف را به نیازهای جامعه سوق دهیم، بیان کرد: برپايی همايش‌های سالانه وقف كه هم‌اكنون از سوی اوقاف انجام می‌شود، كار شايسته‌ای درزمینهٔ معرفی وقف به اقشار جامعه است.
وی با اشاره به اینکه تفاوت عمده وقف با سایر اعمال صالح، ماندگاری آن است، عنوان کرد: در روایات متعدد وقف را به‌عنوان یکی از مصادیق بارز اعمال صالحه یا باقیات‌صالحات و صدقه جاریه تعبیر کردند و ویژگی صدقه جاریه نیز همین بس که اثر ماندگارش برای انسان است.
حجت‌الاسلام کاروند اعلام کرد: بزرگ‌ترین نعمت توفیق خدمت کردن است و کلیه کارکنان اوقاف و امور خیریه استان کردستان باید نهایت تلاش خود را در خدمت‌رسانی به مردم شریف داشته باشند.
وی خدمت‌رسانی قانونی به مردم را اولویت کار در اوقاف دانست و یادآور شد: خدمت بدون منت و بدون پیش‌شرط، تعامل با همکاران و نهادها، صبر و حوصله در انجام امور و پیگیری برنامه‌های عملیاتی و تسریع در انجام امور با رعایت تدبیر موجبات رضایت مردم از خدمات اوقاف را فراهم می‌آورد.
گفتنی است؛ طی حکمی از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان آرمان شریفی، به‌عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج منصوب شد و از زحمات حمید حسینی، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام