صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۳۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

گروه اجتماعی ـ معاون اجرایی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از راه‌اندازی حوزه خدمات اجتماعی در این حرم مطهر به‌منظور ارائه و بسط خدمات خیرانه و عام‌المنفعه برای نیازمندان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محسن نعمتی، معاون اجرایی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، اول بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تاکیدات آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی‌الکاظم شاهچراغ(ع) پیرامون ارائه و بسط خدمات خَیّرانه و عام‌المنفعه حرم مطهر برای نیازمندان، به‌خصوص مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع حوزه خدمات اجتماعی در این بارگاه منور تأسیس شد.
وی افزود: این حوزه با هدف شناسایی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر با محوریت نیازمندان و محرومان در جوار این بارگاه نورانی، تسهیل كردن سفر زائرانی که تا به حال به حرم مطهر تشرف پیدا نکرده‌اند یا به جهت بضاعت مالی، مدت زمان مدیدی است که به پابوسی حضرت مشرف نشده‌اند و همچنین ساماندهی بانیان خیر و خیّرین گرانقدر راه‌اندازی شده است.
نعمتی، یکی دیگر از مأموریت‌های این حوزه را راه‌اندازی نهضت جهادگران احمدی دانست که به نیازمندان سراسر کشور با نام مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در قالب گروه‌های اعزامی خدمت‌رسانی می‌كند.
معاون اجرایی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، کار در حوزه سلامت و بهداشت، ازدواج، خیریه، اشتغال وکارآفرینی را از دیگر زمینه‌های ارائه خدمت در این حوزه نام برد.
وی همچنین به سیل سیستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: حوزه خدمات اجتماعی حرم مطهر در بدو تأسیس اقدام به جمع‌آوری کمک‌های خیّرین گرامی برای کمک به هموطنان آسیب‌دیده در سیل استان سیستان و بلوچستان كرده است.
نعمتی بیان کرد: در همین راستا خیّران عزیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۲۶۹۹۳۲۸ یا شماره حساب ۴۷۳۷۴۷۳۷۴۸ و شماره شبا IR۹۴۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۴۷۳۷۴۷۳۷۴۸ نزد بانک ملت شعبه مرکزی شیراز به نام آستان مقدس احمدی شاهچراغ(ع) واریز کنند، همچنین همشهریان نوع دوست می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به دفتر نذورات حرم مطهر، واقع در ورودی صحن مطهر حضرت معصومه(س) تحویل دهند.
وی یادآور شد: در راستای خدمت‌رسانی هرچه گسترده‌تر به محرومان، درمانگاه خیریه تخصصی و فوق تخصصی حرم مطهر نیز با کلینیک‌های مختلف به‌صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت می‌کند.

انتهای پیام