صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۳۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

گروه اجتماعی ـ رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 هزار نفر از هنرمندان تمامی رشته‌های صنایع دستی بیمه می‌شوند.

عیسی کریمی، رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به 24 هزار بیمه شده تحت پوشش صندوق، اظهار کرد: 620 خانوار مستمری بگیر در استان وجود دارد، ضمن اینکه طی ماه گذشته، 30 خانوار مشمول دریافت مستمری در صندوق شدند و احکام آنها تایید شده است.
وی افزود: تمامی دست بافته‌ها، دست ساخته‌ها، فروشندگان و مولد مواد اولیه صنایع دستی که تعداد آنها به 20 هزار نفر می‌رسد، بیمه خواهند شد. حداقل سن آنها 18 و حداکثر 50 سال است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 300 میلیون تومان وام 3 میلیون تومانی بدون ضامن و سپرده به 100 نفر از مستمری بگیران در مرحله اول 5 بهمن‌ماه پرداخت می‌شود، اضافه کرد: سنوات دریافتی مستمری و میزان حقوق بالای 300 هزار تومان از شرایط دریافت شدگان وام است، ضمن اینکه مرحله دوم و سوم به همین میزان پرداخت خواهد شد.
رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از بیانات خویش، تصریح کرد: تمامی وانت بارهای استان برای دریافت کارت هوشمند ملزم به پرداخت حق بیمه هستند و صندوق عشایر این آمادگی را دارد که روستاییان مشمول و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار دهد.
کریمی در پایان یادآور شد: در راستای سیاست‌های محیط زیست و دولت الکترونیک، کپی شناسنامه و کارت ملی افراد جهت نامنویسی در صندوق بیمه، حذف شده است.

انتهای پیام