صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۳۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه متاسفانه امروز می‌توانند بخش مهمی از افکارعمومی را به صورت هدفمند و با کمک رسانه تغییر دهند، گفت: باید مراقب جنگ رسانه‌ای دشمنان باشیم.

به گزارش ایکنا از البرز، سردار یوسف مولایی، فرمانده سپاه البرز، سوم بهمن در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالن همایش تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد با بیان اینکه عرصه خبر و رسانه از دهه ۶۰ تاکنون تغییرات زیادی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر اتفاقی در هر نقطه دنیا رخ دهد در کسری از ثانیه میلیون نفر با یک کلیک در فضای مجازی از آن خبردار می‌شوند.
وی با اشاره اهمیت توجه به جنگ رسانه‌ای گفت: امکانات و ظرفیت‌های حوزه رسانه زیاد است با تکیه بر این ظرفیت‌ها باید مراقب جنگ رسانه‌ای دشمن باشیم.
فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر اینکه شناخت، به‌کارگیری و سازماندهی اطلاعات در عرصه رسانه اهمیت بالایی دارد، افزود: متاسفانه امروزه می‌توانند بخش مهمی از افکارعمومی را به صورت هدفمند و با کمک رسانه تغییر دهند و پارادوکس رسانه‌ای ایجاد کنند.
مولایی در ادامه به سقوط هواپیمای اکراینی اشاره کرد و گفت: یک هواپیما سقوط می‌کند و در این رابطه رسانه‌ها طوری کار می‌کنند که نظرهای مخالف و موافق در مورد این واقعه هر دو ابراز شود، پس رسانه در کنار همگرایی برای گرفتن عکس‌العمل در برابر یک حادثه قدرت واگرایی نیز دارد.
وی با اشاره به اینکه رسانه می‌تواند عواطف و دوستی را به جامعه تزریق کند، افزود: رسانه همزمان می‌تواند در کنار ایجاد علاقه، عشق و نفرت را نسبت با یک موضوع یا شخص در جامعه القا کند، رسانه یک تیغ دو لبه است.
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه رسانه می‌تواند جای تروریست و آزادی‌خواه را جابه‎جا کند، عنوان کرد: رسانه‌های آمریکایی، ایران را که در حمایت از حماس و حزب الله حرکت کرده تروریست می‌دانند؛ در حالی که داعش و تکفیری‌ها را آزادی خواه می‌خوانند، بروز این وضعیت در رسانه به دلیل اینکه حق را ناحق می‌کند وضعیت خطرناکی است.
فرمانده سپاه البرز با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها یک مسئله جهانی مانند مسئله شهادت سردار قاسم سلیمانی را می‌خواهند کور کنند، گفت: این نشان می‌دهد که فضای رسانه در کنار توانمندی‌هایی که دارد گاهی دچار مسمویت‌هایی نیز می‌شود.
وی گفت: رسالت بسیج رسانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان برای سازماندهی عرصه رسانه در برابر حملات سایبری دشمن و همچنین ایجاد پدافند در این زمینه کار کند، ما نیز آمادگی داریم از تمامی ظرفیت‌های بسیج در این مورد استفاده کنیم.

انتهای پیام