صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۴۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

گروه اجتماعی ــ دوره آموزشی «آشنایی با اصول و قواعد طراحی و استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در کسب و کار» ویژه تعاون‌گران و کارشناسان حوزه تعاون، به‌همت جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، بهرنگ کوهی، سرپرست معاونت آموزشی جهاد‌دانشگاهی استان اردبیل هشتم بهمن‌ماه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی «مدیریت بهره‌وری در کسب و کار»، گفت: دوره مذکور بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی و به‌منظور توانمندسازی و توسعه کسب و کار‌های تعاونی برگزار شد.

وی مدت زمان برگزاری این دوره را هشت ساعت عنوان و تصریح کرد: در این دوره یک‌صد نفر فراگیر حوزه تعاون حضور داشتند که در پایان، گواهینامه معتبر پایان دوره از سوی جهاددانشگاهی برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

فرهنگ سازمانی از عوامل تأثیرگذار بر افزایش بهره‌وری است

در این دوره آموزشی، مهدی حسین‌نژاد، مدرس کارآفرینی با بیان اینکه نیروی انسانی جزء با ارزش‌ترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: استفاده بهینه و کارآمد از منابع در افزایش بهره‌وری نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای بهره‌وری باید هوشمندانه و با برنامه‌ریزی به‌منظور تولید و استفاده از منابع عمل کرد، تصریح کرد: در موفقیت برنامه‌ها و رونق تولید تعهد افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه بهره‌وری از ضرورت‌های توسعه و رشد هر کشوری است، گفت: هر فعالیت اقتصادی نیازمند طرح کسب‌وکار و برنامه‌های کاربردی است که در این طرح تمام جنبه‌های مختلف فعالیت پیش از راه‌اندازی مورد بررسی قرار می‌گیرد و می‌تواند در موفقیت نقش مهمی ایفا کند.

مدرس این کارگاه با بیان اینکه خلاقیت یکی از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی است، اضافه کرد: با افزایش ساعت‌کار مفید کارکنان در کشور اعم از جامعه کارگری و کارمندی می‌توانیم شاهد رشد مثبت اقتصادی کشور باشیم.

حسین‌نژاد با بیان اینکه فرهنگ سازمانی از عوامل تأثیرگذار بر شکل‌گیری شخصیت افرد و افزایش بهره‌وری است، گفت: بکارگیری تفکر سیستمی، ایجاد نظم فکری و رفتاری را به‌دنبال دارد و تکرار این رویکرد منظم موجب بهبود و رشد شاخص‌های اقتصادی می‌شود.

وی اندازه‌گیری، ارزیابی، برنامه‌ریزی و بهبود را از مراحل چهارگانه بهره‌وری عنوان کرد و افزود: اگر تعادل مناسب بین اثربخشی و کارایی ایجاد شود به بهره‌وری خواهد انجامید.

مدرس این کارگاه با اشاره به اینکه باید تخریب خلاق و نوآوری در فعالیت و ساختار‌ها صورت گیرد تا منابع جدیدی برای رشد در حوزه‌های مختلف ایجاد شود، تصریح کرد: تعیین اهداف منطقی و اولویت‌بندی آن‌ها، برنامه‌ریزی برای استفاده کامل از مجموع منابع قابل دسترس، تعیین معیار‌های عملکرد، سرمایهگذاری برای توسعه سازمان، حذف موانع، هماهنگی و ایجاد ارتباطات، نظارت بر کیفیت و کمیت فعالیت‌ها و ایجاد فضا و جو سازمانی مناسب برای رشد و توسعه از اقدامات مدیریتی مهم برای بهبود بهره‌وری است.

انتهای پیام