صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۴۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

گروه سیاسی ــ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: جامعه روحانیت در قبال عدم معرفت و تطهیر مردم و به خطا رفتن جامعه مسئول هستند، مکتبی که می‌خواهد ماندگار شود باید به قرائت، کتابت و تبلیغ توجه کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان، دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور دیروز، هفتم بهمن‌ماه در افتتاحیه همایش ایده‌پردازی گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز دشمنان می‌خواهند معامله قرن را به امت اسلامی تحمیل کنند اما جبهه مقاومت که در این قطعه از زمین شکل‌ گرفته است حائل و مانع میان آن‌ها و اقداماتشان می‌شود.

وی افزود: ملت ایران با نور الهی مسیر خودش را تنظیم می‌کند نه نورافکن‌های ظاهری که آمریکا و ایادی آنان در قالب تکنولوژی پیشکش ملت‌های مظلوم و مسلمان می‌کنند و در آن امیدی به عاقبت‌به‌خیری نیست.

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه این نور الهی قطعاً فراروی ماست و باید با الهام از این نور به جلو حرکت کنیم، افزود: مأموریت سنگین ایجاد معرفت در جامعه و اطاعت از پیامبر(ص) و خاندانش وظیفه سنگینی بر عهده جامعه روحانیت است.

وی بیان کرد: دشمنان می‌خواهند معامله قرن را به امت اسلامی تحمیل کنند اما جبهه مقاومت که در این قطعه از زمین شکل‌گرفته است حائل و مانع اقدامات آن‌هاست.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت در قبال عدم معرفت و تطهیر مردم و به خطا رفتن جامعه مسئول هستند، عنوان کرد: مکتبی که می‌خواهد ماندگار شود باید به قرائت، کتابت و تبلیغ توجه کند و این سه مأموریت بزرگ امروز به عهده تک‌تک ما به‌عنوان منادیان فکری جامعه است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، امیدآفرینی در جامعه را از وظایف روحانیان دانست و گفت: امروز ما روحانیان باید مردم را به سمت آموزه‌های راستین مکتب اسلام هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه کنار زدن پیامبر(ص) از سفره فکری و اعتقادی مردم از اهداف دشمنان اسلام است، بیان کرد: اگر جنس، رفتار، فکر و رفتار جامعه خراب است ما باید اصلاح کنیم و معارف اسلامی را برای افراد جامعه تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام لطفیان با اعلام اینکه امروز ظاهرگرایی بلای جامعه شده و ما باید سفره اخلاص جامعه را وسیع‌تر کنیم، عنوان کرد: نهضت تبیین، اعتماد و امیدآفرینی امروز رسالت و وظیفه اصلی جامعه روحانیان در جامعه اسلامی است.

وی یادآور شد: وظیفه روحانیت فقط دور نگه‌داشتن جامعه از شر و بدی‌ها نیست، وظیفه جامعه روحانیت به وسعت رسیدن عالم به حقیقت هستی است و این حقیقت هستی جز در پرتو معارف قرآن و پیامبر(ص) امکان‌پذیر نیست و این تاج افتخار بر سر شما روحانیان قرار دارد.

انتهای پیام