صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: 30 گروه جهادی در بسیج دانشجویی استان تشکیل شده که برای حل مسائل حاشیه شهر تلاش می‌کنند.

به گزارش ایکنا از یزد، علی پورمیرزایی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد 8 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به کادرسازی در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در فضای دانشگاه اظهار کرد: بسیج دانشجویی تلاش می‌کند عناصر انقلابی، مؤمن و متخصص که بتوانند پاسخگوی مسائل نظام باشند را تربیت کنند و در این راستا نهضت مسئله محوری در دانشگاه‌های استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: این نهضت شامل پنج گام شناخت مسئله، حل مسئله، هسته‌های گفتمان‌ساز، هسته‌های دانشجویی و اقدام میدان‌ساز می‌شود.

پورمیرزایی گفت: اینکه دانشجویان بسیجی به سمت مطالبات تخصصی حرکت کنند تلاش می‌کنیم و در این راستا تلاش می‌شود آنها را به سمت تهیه پایان نامه‌هایی حول محور مسائل استان هدایت کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد برگزاری دوره میعاد، اجرای طرح شمسا، برگزاری جشنواره رویش، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه 600 نفر از دانشجویان در راستای توانمند سازی بینشی، بصیرتی، مهارتی، برگزاری دوره ایران 1435 با فراگیری 70 نفر در قالب هسته‌های 3 نفره و آموزش ایزارهای مطالبه گری را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

وی بیان کرد: 30 گروه جهادی در بسیج دانشجویی تشکیل شده که برای حل مسائل حاشیه شهر تلاش می‌کنند.

پورمیرزایی اعزام 20 دستگاه اتوبوس به اربعین حسینی در مهرماه امسال را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر امسال همایش پاسداران حریم علم و بصیرت گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید الله دادی در روز 16 بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد.

محمدرضا محمودی، مدیر پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد نیز در این نشست گفت: طرح شناسایی مسائل سراسری استان‌ها با عنوان شمسا در دو بخش عمومی و تخصصی توسط بسیج دانشجویی در حال اجراست.

وی ادامه داد: هسته‌های مسئله یاب در حوزه تخصصی شامل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، اساتید، رسانه‌ها و … مسائل مهم استان را احصاء می‌کنند و در هسته بخش عمومی نیز مردم می‌توانند مسائل استان را در سامانه شمسا مطرح کنند.

حمیدرضا همتی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن و دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی استان یزد نیز در این نشست بیان کرد: این قرارگاه در سال 93 آغاز بکار و بحث مطالبه گری تخصصی مطرح بود و اکنون همه حوزه‌ها پوشش داده می‌شود.

همتی افزود: زمانی که مسائل و مشکلات در قالب طرح شمسا احصاء شد، به قرارگاه شهید احمدی روشن می‌رسد و در این مرحله راه حل‌ها استخراج می‌شود و در این مرحله اگر مسئولان به سمت حل مشکلات نروند، به سمت مطالبه گری پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری تخصصی به این معناست که مسائل احصا شده با اسناد بالادستی مطابقت و راه حل اصلی به مسئولان گزارش  منتقل می‌شود، رسانه‌ها را بزرگترین بازوی اجرایی برای مطالبه گری دانست و گفت: رسانه‌ها باید در مطالبه گری به ما کمک کنند و ما نیز نظام‌های مختلف را برای حل این مسائل بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام