صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۸۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه گفت: همه مسئولین باید مردم را ولی نعمت و ارباب خود بدانند و در هر جایگاهی برای آنان نوکری کنند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، سردار رحیم نوعی اقدم، فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه ضمن حضور در مراسم اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی و سالگرد شهدای مدافع امنیت انقلاب اسلامی که شامگاه 23 بهمن ماه در مجموعه سالن ورزشی شهدای بسیج شهرستان کاشان برگزار شد، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی، مردم ولی نعمت، صاحب انقلاب، مملکت و نظام و نیز قابل احترام‌اند.

وی ادامه داد: آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، انقلاب را یاری و پشتیبانی کرده و تا به امروز در مقابل سختی‌ها، ناملایمات، تهدیدات و تحریم ها سینه سپر کردند. امام راحل می‌فرمودند «به من خدمتگرار بگویید تا رهبر» و من هم از راه دوری آمدم که به شما بگویم در مکتب امام، پاسداران همه نوکر تربیت شده‌اند و برای اینکه یک تار موی کودک کودکستانی شما را غبار اندوه نپوشاند، ما حاضریم در راه رهبرمان، جان فدا کنیم. همه مسئولین باید مردم را ولی نعمت و ارباب خود بدانند و در هر جایگاهی برای آنان نوکری کنند.

سردار نوعی اقدم گفت: هر چه داریم مدیون خون شهیدان است. شهدا قهرمان قهرمانان هستند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند. مقتدای آنان امام حسین(ع)، ادبیات‌شان ادبیات عاشورایی و قلم‌شان هیهات من الذله بود. بعد از جنگ، مسئولین سپاه خدمت امام رسیدند و گفتند؛ حالا فرصتی فراهم شده که سپاه به امامزاده‌ها بپردازند و امام پاسخ دادند که سپاه به امامزاده‌های خود یعنی همان شهدا بپردازد.

وی ادامه داد: مطلب دیگرم راجع به بسیج است. به اعتقاد من اگر ظهور زمینه‌سازی می‌خواهد، اگر زمینه‌سازی لشکر می‌خواهد و اگر لشکر دفتر می‌خواهد؛ یکی از آن دفترها بسیج است. حالا از دو نوع نگاه برای یک بسیجی تعریف داریم. نگاه اول که مربوط به خودمان است و بسیجی را در لباس خاکی با حضوری فعال در ماموریت‌ها و رزمایش‌ها و تابلوهای قدرتی که نوک پیکان دفاع از عزت و شرف‌اند، می‌بینیم.

سردار نوعی اقدم افزود: نگاه دوم مربوط به مقام معظم رهبری است که می‌فرماید:« هرکس کوچک‌ترین عشقی به نظام جمهوری اسلامی دارد، بسیجی است». پس همه شما بسیجی هستید و همین عشق شما را به اینجا کشانده است. سند صحبتم هم این است که تا به حال، تمام روسای جمهوری آمریکا دستور حمله به ایران را صادر کرده‌اند، ولی وزارت دفاع آمریکا هیچ وقت زیربار نرفت. زیرا در ارتش آمریکا قاعده، قانون و دکتری وجود دارد و چنانچه نداند پس از شروع جنگ با چه استعداد از نیروی انسانی و در چه وسعتی از جغرافیا درگیر خواهد شد، وارد جنگ نمی‌شود.

وی ادامه داد: پنتاگون اعلام کرد چون نمی‌دانیم رهبر ایران، ما را با چه میزان از جمعیت در ایران و جهان مواجه خواهد کرد لذا وارد جنگ نمی‌شویم. پس حضور شما بسیجیان در نماز جمعه، جماعت و هیئت‌های مذهبی به همراه این انسجام، وحدت و قدرت به فضل الهی تداعی‌گر این آیه شریفه است که می‌فرماید:«تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَاللهِ وَ عَدُوَکُم...».

سردار نوعی اقدم در بیان مطلب چهارم خود به این پرسش که چرا آمریکا حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند، گفت: ما در دنیا قانونی داریم که هیچ قدرتی اجازه ندارد مقام مسئول یک کشور را در کشور دیگری مورد هدف تروریستی قرار دهد و آمریکا چون مستاصل مانده و در برابر سردار سلیمانی در صحنه‌های نبرد در اقصی نقاط دنیا عاجز شده بود، او را به شهادت رساند. بعد از او برای مقاومت و انقلاب اسلامی اتفاق تازه‌ای افتاد و کاری که شهید قاسم سلیمانی کرد به مراتب بزرگتر از کاری بود که قاسم سلیمانی انجام می‌داد.

وی افزود: طوری که این کنگره‌های عظیم خیابانی، این مجالس، به خیابان آمدن این جمعیت‌ها و تصویب مجلس برای خروج آمریکا از منطقه در جمهوری اسلامی و انسجام، قدرت، قهر و غضب علیه استکبار جهانی در جبهه مقاومت و در یک کلام، قدرتمند شدن ما از پیامدهای شهادت این سردار بزرگ بود. به گونه‌ای که تعداد آمریکایی‌ها در منطقه تقلیل و جریان انتقام سخت آغاز شد.

سردار نوعی اقدم در پایان ضمن اشاره به حمله به پایگاه نظامی عین الاسد و آغاز انتقام سخت تصریح کرد: با این اتفاق ابتدا ثابت شد که راه شهدا، مسیر، ادبیات و انقلاب شما صحیح، ماندگار و جاودانه و رهبر ما در کلام خود صادق است و همچنین پیام نهراسیدن در برابر عملیات روانی دشمن به تمام دنیا با توجه به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات نکرده بود به آمریکا حتی گلوله‌ای شلیک کند، مخابره شد و بعد از اندک زمانی طالبان هم جرات کرد هواپیمای فوق جاسوسی آمریکا را ساقط کند و مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

انتهای پیام