صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۹۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

نماینده ولی فقیه در گیلان انتخابات در نظام دینی را یک تکلیف عنوان کرد و گفت: انتخابات در اسلام، تکلیف و حق است و هر کسی باید در انتخابات حضور پیدا کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در همایش بصیرت سیاسی انتخایات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع فرماندهان و کارکنان آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا با اشاره به تفاوت انتخابات در نظام اسلامی با دیگر نقاط دنیا، اظهار کرد: در بعضی نظام ها که دموکراسی بر آن حاکم است، در کنار آن احزاب کاپیتالسیم قرار دارند و در حقیقت قدرت در دست شرکت ها ثروت و سرمایه است.

وی به نبود انتخابات در بعضی از کشورها مانند عربستان اشاره کرد و افزود: در کشورهای مذکور انتخابات را طوری جا انداختند که امری خطرساز برای جامعه انسانی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عقل و شرع اذعان به خرد جمعی دارند، تصریح کرد: شرع آن قدر به اجتماع و مردم بها داده که به پیامبر(ص) دستور داده در برنامه ها با مردم مشورت کند.

آیت الله فلاحتی، انتخابات در نظام دینی را یک تکلیف دانست و بیان کرد: در اسلام انتخابات، تکلیف و حق است و هر کسی باید در انتخابات حضور پیدا کند.

وی به انجام رزمایش ها توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی اشاره کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات مانند رزمایش در دل دشمن رعب ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انتخابات برای جامعه اسلامی ابهت ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: انتخابات، اقتدار و حضور یک ملت را نشان می دهد.

آیت الله فلاحتی به وهم و خیال نابه جای سایه افکنده در جامعه مبنی براینکه به کسی رای دهیم که رای می آورد، اشاره کرد و یادآور شد: صرف اینکه به کسی رای دهیم که رای می آورد، وهم و باطل است.

وی با تاکید براینکه در نظام اسلامی جایگاه ارزشی و کرامت انسانی مطرح است، اظهار کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فردی تکلیف مدار بود و این امر او را محبوب دل ها کرد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: انسانی که برای خدا کار کند، خدای متعال کار او را به سرانجام می رساند بنابراین کسی سعادتمند است که بر محور تکلیف عمل می کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ویژگی های یک نماینده در تراز نظام اسلامی، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم فردی که خود را نامزد انتخابات کرده آیا مسلمان است، زیرا گاهی فرد در ظاهر مسلمان بوده اما نماز نمی خواند.

وی ادامه داد: فردی که برای انتخابات خود را نامزد کرده، آیا خود را نسبت به تشکیلات نظام اسلامی پایبند می داند زیرا پایبندی به ارزش ها مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در حکومت دینی بین مردم و رهبری پیوند معنوی برقرار است، تصریح کرد: اصلاح طلبی، اصولگرایی، اعتدالی و … تنها واژه های دهان پرکن محسوب می شوند.

آیت الله فلاحتی، ایستادگی در مقابل قدرت های جهانی را از دیگر ویژگی های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: نماینده ای که در برابر قدرت های استکباری ترسو باشد، به درد نمی خورد.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا نیز در همایش مذکور تامین امنیت کشور را از وظایف نیروهای مسلح عنوان کرد و یادآور شد: امروز صحنه انتخابات و شرکت در آن تامین کننده امنیت نظام و انقلاب است.

انتهای پیام