صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۹۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
در شيراز؛

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام كرد كه با همكاری بنیاد حفظ آثار برای تدوین و جمع‌آوری و نشر كتاب خاطرات همسران جانبازان ورود می‌كند.

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی جعفری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 28 بهمن‌ماه در همایش «اسوه‌های طاقت» كه به‌منظور تجلیل از همسران جانبازان بیش از 70 درصد برگزار شده بود، گفت: به گفته رهبری  جنگ تحمیلی طلای ناب و گنجی گران‌بهاست که با قلم نویسندگان زینت می‌یابد و تا زمانی که قهرمانان واقعی جنگ تحمیلی وجود دارند دیگر نیازی به قهرمان‌سازی توسط ذهن نویسنده نیست و زندگی هریک از این قهرمانان به تنهایی چندین هزار کتاب است.

وی افزود: در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری اهتمام و توجه ویژه‌ای كه به موضوع گسترش فرهنگ و ادبیات مقاومت و الگوسازی موثر دارند، اعلام آمادگی می‌کنیم كه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بتوانیم حرکتی را شروع کنیم تا خاطرات و دلنوشته‌های همسران را جمع‌آوری و تدوین و كتاب آن را چاپ كنیم.

معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: در کشور ما تاکنون بسیار به همسران و مادران شهید پرداخته شده است؛ اما متاسفانه درباره همسران جانبازان به ویژه جانبازان بیش از ۷۰ درصد چندان توجهی نشده و تنها دو کتاب شاخص با عناوین «چشم روشنی» و «تا ابد با تو می‌مانم» درباره زندگی همسران جانباز جنگ تحمیلی نگاشته شده است؛ از همین‌رو نیاز است تا در این حوزه به‌صورتی جدی ورود کنیم.

وی بیان كرد: در مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی قصد داریم در برنامه‌های مختلف بیش از گذشته به اقشار خاص از جمله جانبازان که گنجینه‌هایی ارزشمند وثروتی معنوی به‌شمار می‌روند بپردازیم و برنامه‌هایی مناسب با شرایط خانواده‌های آنان اجرا کنیم؛ از جمله برگزاری تورهای تفریحی و فراغتی که می‌تواند در به‌زیستی روانی و تجدید روحیه آنان موثر باشد.

جعفری ادامه داد: افزون بر این ارائه خدمات پزشکی، مشاوره‌ای و کارگاهی به منظور ارتقای شاخصه‌ها و مهارت‌های ضروری برای بهبود شرایط زندگی جانبازان و توانمندسازی همسران جانبازان نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام