صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۰۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

در نشست رئیس ستاد کنگره شهدای استان با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر انتشار کتاب اعلام شهدای استان تاکید شد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین لقمان‌پور، رئیس کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای کنگره ملی شهدای استان، شامگاه شنبه، سوم اسفند در دیدار احمد حاجی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر توجه به جایگاه قم به عنوان خاستگاه انقلاب و جلوه ویژه شهدای روحانیت در این شهر تصریح کرد: شورای هماهنگی شهدای روحانیت تشکیل شده و در آستانه برگزاری کنگره شهدا کتاب شهدای روحانی نیز رونمایی خواهد شد.
وی برگزاری جشنواره‌ای در خصوص خدمات روحانیت در دوران دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و افزود: تاکید ما بر این است که زیرمجموعه کنگره به تمام شهدای استان پرداخته شده و تنها به معرفی و کار در خصوص فرماندهان شهید اکتفا نشود.
رئیس کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای کنگره ملی شهدای استان هم پیرامون نحوه جمع‌آوری اسناد و تفکیک و پالایش و ساماندهی توضیحاتی ارائه کرد.
حجت‌الاسلام لقمان‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی برای تدوین دو عنوان کتاب تاریخ شفاهی اظهار کرد: برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی و استفاده از اساتید مجرب و صدور گواهی برای دوره از دیگر برنامه‌های کمیته است.
همچنین در این جلسه مصوب شد که اقدامات لازم در خصوص جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا از نهادهای مختلف صورت گیرد و همچنین 600 سوژه از شهدا و موضوع دفاع مقدس مشخص شده و به عنوان دانشنامه به همراه مداخل آماده شود.
آماده‌سازی مجموعه نمایشگاهی آثار و اسناد شهدا، تشکیل شورای نویسندگان، انتشار کتاب اعلام شهدای استان و معرفی ناظران محتوایی کتب از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود.
انتهای پیام