صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۰۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
قره‌شیخلو تأکید کرد:

رئیس اداره امور قرآن سازمان اوقاف بر لزوم اجرای طرح‌های قرآنی ابلاغی به ادارات اوقاف استان‌ها در بقاع شاخص به صورت مستمر تأکید کرد و ادامه داد: طرح‌ها به محض آماده شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس اداره امور قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، توجه به برگزاری جلسات قرآنی در بقاع متبرکه را مورد تأکید قرار داد و گفت: بقاع متبرکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور دارند که می‌توانند به‌ عنوان مرکزی مهم برای برگزاری محافل و جلسات قرآنی مطرح شوند.

وی تصریح کرد: در کشور قریب به 8 هزار بقعه متبرکه در سطوح مختلف فعالیت دارند. این بقاع از نظر امکانات و سطح درآمد با یکدیگر متفاوت هستند و هریک خدمات را به همان اندازه به عموم مردم ارائه می‌دهند. مردم ارادت خاصی به امامزادگان دارند و همین اصل مهم زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی را در این مراکز فراهم می‌کند.

قره‌شیخلو از سرمایه‌گذاری در 200 بقعه متبرکه سطح یک استان‌ها جهت برگزاری جلسات قرآنی خبر داد و افزود: برنامه و طرح‌هایی تدارک دیده شده است و بنا داریم برنامه‌هایی کم‌حجم و تأثیرگذار در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول با تأکید بر پرهیز از کمی‌نگری و ارائه آمارهایی که فاقد درستی و یا کیفیت هستند، اظهار کرد: اجرای برنامه‌ها باید در حجمی باشد که نظارت و عمل به وعده‌ها محقق شود. در مرحله اول چند طرح در حال آماده شدن است که با هماهنگی ادارات کل اوقاف استان‌ها و رئیس سازمان در مرکز انجام می‌شود.

وی بر لزوم اجرای طرح‌های قرآنی ابلاغی به ادارات اوقاف استان‌ها در بقاع شاخص به صورت مستمر تأکید و ادامه داد: طرح‌ها به محض آماده شدن اطلاع‌رسانی می‌شود و تمام تلاش خود را جهت بهره‌برداری از امکانات و تجهیزات موجود در بقاع متبرکه در راستای برپایی جلسات قرآنی به کار خواهیم بست. خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته، اما لازم است این ظرفیت‌ها فعال‌تر باشند.

انتهای پیام