صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۱۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

رئیس اداره امور قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از لغو مرحله استانی جشنواره «قرآن، عترت و نماز» به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: تاریخ دقیق این جشنواره در سال جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش ایکنا از یزد، سعید غفاریان، رئیس اداره امور قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد 7 اسفندماه به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم برای دومین سال در استان اجرا شد.

وی با اشاره به شرکت ۶۰ هزار دانش آموز و کسب رتبه دوم کشوری در سال گذشته ادامه داد: امسال در این طرح ۵۵ هزار دانش آموز شرکت کردند.

شرکت 55 هزار یزدی در نهضت حفظ جزء 30 قرآن

غفاریان با اشاره به شعار «هر مدرسه یک محفل انس با قرآن» در سال تحصیلی امسال از برگزاری ۲۵۰ محفل انس با قرآن کریم در هفته بزرگداشت قرآن و عترت در استان خبر داد و بیان کرد: در راستای شناسایی استعدادها و نخبگان جشنواره «قرآن، عترت و نماز» با حضور ۱۱۰ هزار نفر در مرحله اول و دوم برگزار و با برطرف شدن مسائل کنونی در خصوص شیوع کرونا در سال آینده ادامه خواهد یافت و برترین‌ها به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

رئیس اداره امور قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد فعالیت ۲۰ دارالقرآن کریم در استان را یادآور شد و گفت: هم اکنون ۲۷ مدرسه با رویکرد قرآنی و دو تا شش فعالیت فوق برنامه در استان فعالیت دارند که هشت مدرسه در مرکز استان در حال ارائه خدمت هستند.

برگزاری 1600 جلسه گفتمان دینی در مدارس

غفاریان طرح «درس‌هایی از قرآن» با شرکت 20 هزار دانش آموز دوره متوسطه، طرح «مصباح الهدی» با هدف آشنایی با سیره یکی از معصومان (ع) و برگزاری این طرح با محوریت معرفی سیره امام حسین (ع) «سرو آزادگی» در سال جاری، شرکت 10 هزار دانش آموز در سوگواره احلی من العسل را از دیگر اقدامات برشمرد.

رئیس اداره امور قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری یک‌هزار و ۶۰۰ جلسه گفتمان دینی با همکاری اساتید حوزه علمیه و با هدف رفع شبهات دانش آموزان خبر داد و افزود: امسال ارتقای فعالیت‌های انتظار مهدوی در مدارس نیز مورد توجه قرار گرفت که در این راستا جشنواره «بیعت در غربت» ویژه دختران متوسطه در رشته‌های مختلف با شرکت ۳ هزار دانش آموز برگزار شد.

وی برگزاری 160 دعای ندبه در مدارس، فعالیت 20 مبلغ مهدوی در بیش از 400 ساعت و پاسخ به شبهات مهدویت، برگزاری صبحگاه انتظار در روزهای دوشنبه را از دیگر اقدامات در راستای فرهنگ مهدویت در مدارس دانست و گفت: همچنین لوح فشرده عطر انتظار شامل سرود، نواها، آهنگ‌، کلیپ و هر آنچه مدارس برای مهدویت نیاز دارند، تهیه و در مدارس توزیع شد.

مسابقه صوتی «نوای یار» در یزد

غفاریان با اشاره به برگزاری مسابقه صوتی نوای یار گفت: ثبت نام در این مسابقه ادامه دارد  و تاکنون 1700 فرهنگی در این مسابقه ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی عطر انتظار بیان کرد: این مسابقه امسال با استقبال زیاد دانش آموزان مواجه شد به نحوی که نسبت به سال گذشته 120 درصد رشد داشت و 21 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند.

غفاریان ادامه داد: همچنین 850 نفر از فرهنگیان استان در این مسابقه شرکت کردند و مرحله نهایی نیز به  صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از توسعه، زیباسازی و بازسازی 80 نمازخانه مدارس استان خبر داد و گفت: طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل با هدف شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد محله نیز با شرکت ۱۰ هزار دانش آموز در سال گذشته اجرایی شد.

انتهای پیام