صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

به همت سپاه حضرت عباس (ع) و دانشکده علوم پزشکی اردبیل اولین نقاهتگاه بیماران کرونایی در اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، میرحبیب هاشمی، مسئول نقاهتگاه حضرت زینب(س)، دوم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی نقاهتگاه کرونا ویروس اظهار کرد: ۱۵۷ تخت برای نقاهتگاه حضرت زینب(س) در اردبیل در نظر گرفته شده است.

مسئول نقاهتگاه حضرت زینب(س) با بیان اینکه طول درمان کرونا ویروس ۱۴ روز است و این عمل در دو مرحله انجام می‌شود، افزود: دوران نقاهت کرونا ویروس ۷ روز است که پس از نظر پزشک مبنی بر بهبودی نسبی بیمار در بیمارستان به نقاهتگاه انتقال داده شده و ادامه طول درمانی را در نقاهتگاه سپری خواهد کرد.

وی گفت: این نقاهتگاه به همت سپاه حضرت عباس(ع) و دانشکده علوم پزشکی اردبیل راه اندازی شده که کادر درمانی مجهز و متخصصی در این مکان خدمت خواهند نمود.

هاشمی با اشاره به اینکه نقاهتگاه حضرت زینب(س) به صورت قرنطینه‌ای خواهد بود گفت: ملاقات افراد بیمار به هیچ وجه به علت انتقال ویروس امکان پذیر نخواهد بود و پس از طی دوران درمان و بهبودی بیمار با نظر متخصصان مرخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌ها شستن دست‌ها با آب و صابون است و افراد خانواده سعی کنند بیشتر درمنزل بمانند و از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند چرا که بهترین مکان برای افراد در این شرایط خانه است.

هاشمی با اشاره به اینکه نقاهتگاه در محل ایجاد شده قابلیت ظرفیت افزایش تخت دارد، بیان کرد: در صورت لزوم و با توجه به شرایط این نقاهتگاه که تمام تجهیزات یک مکان اقامتی را دارد به صورت رایگان در اختیار بیماران مبتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام