صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۷۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: تا پنجم فروردین‌ماه، ۹۰ نفر از مبتلایان به کرونا در کردستان با اقدامات کادر پزشکی و درمانی در استان سلامتی خود را بازبافتند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار کرد: خوشبختانه کردستان جزء 11 استانی است که با همکاری و رعایت هم‌استانی‌ها توانسته است که جهش شیب اپیدمی را ثابت نگه دارد که البته کاهش شیب اپیدمی به این معنی نیست که با بهبود وضعیت کنترل بیماری روال زندگی عادی شود بلکه باید باثبات‌تر و با انگیزه بیشتر در جهت رفتارهای پیشگیرانه اقدام کنیم.

وی افزود: تعداد کل نمونه‌های آزمایش شده افراد مشکوک به ویروس کرونا تا پنجم فروردین‌ماه، 713 مورد بوده که 278 مورد مثبت و 382 مورد آن منفی بوده است. موارد مثبت به تفکیک شهرستان‌ها 97 نفر در سقز، 59 نفر در بانه، 56 نفر در سنندج، 18 نفر در قروه، 10 نفر در کامیاران، 16 نفر در بیجار، 10 نفر در دیواندره، 8 نفر در مریوان، دو نفر در دهگلان و دو نفر در سروآباد اعلام شده است.

رضاعی بیان کرد: تاکنون در کردستان 33 نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند؛ که به تفکیک در شهرستان سقز 15 نفر، قروه ۳ نفر، سنندج ۳ نفر، بانه 6 نفر، بیجار دو نفر، کامیاران دو نفر و مریوان دو نفر بوده است و همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم موازین قطع زنجیره را رعایت نکنند در طی پنج روز تعداد مبتلایان دو برابر خواهد شد، اعلام کرد: در این راستا شهرستان سقز که اکنون با 97 مورد همچنان در صدر شهرستان‌های آلوده استان کردستان است، بازارها و ادارات به تعطیلی و قرنطینه کشیده شده و محدودیت تردد نیز در این شهر ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان افزود: اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی مسئولان استانی از جمله تعطیلی اماکن عمومی غیر ضروری، موزه ها و بازارها در سطح استان ادامه دارد. مردم باید قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و با شروع علایم، در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کنند و مشاوره رایگان دریافت کنند.

 

انتهای پیام