صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۷۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

رئیس شورای آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل خیران مدرسه‌ساز البرز کمبود زمین برای ساخت مدرسه است، گفت: سالانه باید ۴۰۰ کلاس درس جدید در البرز ساخته شود تا تراکم دانش‌آموزی درکلاس‌های درس این استان بالا نرود.

عزیزاله شهبازی، رئیس شورای آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز در ردیف برترین‌های حوزه ساخت مدرسه در کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل خیرین مدرسه‌ساز البرز کمبود زمین برای ساخت مدرسه است، اظهار کرد: برای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت خداپسندانه این عزیزان لازم است همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط به خصوص شهرداری‌ها و اداره راه و شهرسازی استان پای کار بیایند.

وی بیان کرد: طی ۲۰ سال گذشته به دلیل همت والای خیران مدرسه‌ساز در کنار دولت در این استان با بحران فضای آموزشی به رغم مهاجرت‌پذیری البرز مواجه نشدیم. سالانه باید ۴۰۰ کلاس درس جدید در البرز ساخته شود تا تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس این استان بالا نرود.

وی با اشاره به اینکه تراکم دانش‌آموزی البرز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: برای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز استان به مشارکت بیشتر خیران و همچنین افزایش اعتبارات ملی در این حوزه نیاز داریم.

رئیس شورای آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: خیران مدرسه‌ساز در ساخت فضاهای آموزشی این استان کارنامه درخشانی دارند که این حرکت معنوی آنان قابل تحسین است.

شهباری ادامه داد: تاکنون خیران مدرسه‌ساز در تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام و ساخت کلاس‌های درس در مناطق پرجمعیت این استان موفق عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه البرز طبق آمار در بخش فضای آموزشی در آخرین ردیف استان‌های کشور قرار دارد، یادآور شد: برای توسعه فضاهای آموزشی و کاهش تراکم دانش‌آموزی در این استان باید تلاش کرد.

 

انتهای پیام