صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزایش تعداد نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس را از راهکارهای مؤثر در مهار این بیماری برشمرد و برای انجام این كار اعلام آمادگی كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 14 فروردین‌ماه در نشست بررسی اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با كرونا ویروس، افزایش تعداد نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس را از راهکارهای موثر در مهار این بیماری برشمرد و گفت: برای توسعه امکانات، تجهیرات و نیروی انسانی، انجام روزانه هزار مورد نمونه‌گیری آمادگی داریم و آن را در دستور كار قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به خدمات دست‌اندرکاران این حوزه از زمان اپیدمی این بیماری در کشور و استان، از تمامی دانشگاهیانی که در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و تأمین سلامت جامعه به این بیماری دچار شده‌اند، تقدیر کرده و برای تسریع بهبودی ایشان دعا کرد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گزارشی از اقدامات گروه‌های بهداشتی راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا ارائه داد که مورد بررسی رئیس دانشگاه قرار گرفت.

بررسی ابعاد برنامه‌ریزی‌های ضروری در مراکز آموزشی و درمانی دیگر محور این نشست بود که پس از طرح جوانب این امر از سوی علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز و مهرداد شریفی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكی شیراز و محمدرضا ادراکی، رئیس دانشکده پزشکی پیرامون آن تبادل نظر شد.

ارائه گزارش گروه‌‌‌‌های سلامت مرکز بهداشت شهدای انقلاب از سوی حمیدرضا قاسم‌پور، رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، از دیگر بخش‌های نشست امروز اعضای ستاد دانشگاهی مقابله با کروناویروس بود که حجم خدمات صورت گرفته، مورد توجه رئیس دانشگاه قرار گرفت.

سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز و رئیس کارگروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی عمومی و عضو کمیته مستندسازی کرونا نیز در این نشست از دکتر اكبر امیری، مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی فارس برای مشارکت در معرفی سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت به جمعیت تحت پوشش خود قدردانی کرد.

همچنین با حضور سیدهدایت الله فقیه، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشكی شیراز ابعاد برگزاری نشست‌های این ستاد به‌صورت مجازی بررسی شد.

انتهای پیام