صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۹۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان در بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا تا اول ماه رمضان در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، 18 فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت اقدامات انجام شده توسط سپاه در راستای مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: سپاه از نخستین روز شیوع کرونا در استان اقدامات بسیاری برای مقابله با این ویروس انجام داده و مهمترین اقدامات سپاه در طی اجرای رزمایش دفاع بیولوژیک از 6 فروردین تا به امروز بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی نقاهتگاه 200 تخت‌خوابی شهید باکری ارومیه در محل مجتمع شهید کاظمی سپاه افزود: این نقاهتگاه یکی از مجهزترین مجموعه‌ها بوده که دارای بخش بیمارستان شامل اورژانس و اتاق عمل آی سی یو است و در حال حاضر 30 نفر در نقاهتگاه‌های استان بستری هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در سطح استان نیز نقاهتگاه‌هایی در کنار بیمارستان‌ها راه‌اندازی و تجهیز شده که بیش از یک هزار و 300 تخت بیمارستانی دارند و این نقاهتگاه‌ها پس از راه‌اندازی زیر نظر علوم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: سپاه برای آماده‌سازی تیم‌های خدمات پزشکی از جمله بهیار برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اقدامات مهمی را داشته است و از آنجایی که گردان‌های سپاه در همه زمینه‌ها خوداتکا هستند در این گردان‌ها نیروهایی نیز ضمن تسلط بر اسلحه و ادوات نظامی دوره‌های امدادی را نیز گذرانده‌اند  که در این شرایط به کمک دانشگاه علوم پزشکی شتافته‌اند.

شهسواری با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از نظر انجام غربالگری بیماران کرونایی در کشور رتبه اول را دارد، گفت: نیروهای سپاهی با کمک علوم پزشکی و گروه‌های خاص در انجام غربالگری مشارکت داشته و در حال حاضر نیز بیش از ۹۷ درصد مردم استان غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه 147 گروه متشکل از ۷۳۵ نفر در سطح استان در حوزه‌های مختلف اقدام به غربالگری بیش از ۳ میلیون نفر در سطح استان کردند، عنوان کرد: همچنین در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه بیش از 13 هزار و 300 عدد بروشور در بین مردم توزیع شده است.

شهسواری با اشاره به ضدعفونی ۷۵۵ منطقه در سطح استان در طول ۹ روز گذشته خاطرنشان کرد: میزان محلول ضدعفونی مصرفی در این عملیات‌ها هفت میلیون لیتر بوده و 6 هزار و 559 دستگاه اعم از تراکتور، ماشین‌های آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌ها در عملیات ضدعفونی مورد استفاده قرار گرفته است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در 19 نقطه ارومیه و 300 محل در سطح استان اجرا شده و در روز سیزده بدر مردم همکاری خوبی با نیروهای نظامی در اجرای این طرح داشتند.

وی با اشاره به توزیع 10 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان سطح استان گفت: همچنین بسته‌های معیشتی 200 و 500 هزار تومانی به تعداد 40 هزار بسته تهیه و تدارک دیده شده که تا اول رمضان در بین خانواده‌های آسیب دیده کرونایی توزیع خواهد شد.

شهسواری با اشاره به  تغییر کاربری کارگاه‌های خیاطی دوخت لباس‌های نظامی برای تولید ماسک عنوان کرد: نخستین کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شده در سطح استان در محل مجتمع شهید کاظمی ارومیه بود که روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کند.

وی گفت: همچنین با هماهنگی با صنوف خیاطان در سطح استان 40 کارگاه تولید ماسک و دستکش راه انداخته شده است که روزانه 26 هزار ماسک و هشت هزار جفت دستکش در آنها تولید می‌شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در پایان همچنین از توزیع سه هزار ماسک n95 در بین گروه‌هایی که به این ماسک‌ها نیاز دارند و توزیع 27 هزار جفت دستکش خبر داد.

انتهای پیام