صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۰۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

پویش «نقش‌آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون» در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان، رستم حسن‌زاده، مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد امروز، 20 فروردین‌ماه با تأکید بر اینکه بانوان مشارکت بیشتری در حفظ سلامت جامعه دارند، اظهار کرد: هفته پویش بانوان در نقش‌آفرینی‌های اجتماعی با شعار هر خانه یک پایگاه اهدای خون در سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: از همه بانوان سنین بین ۱۸ تا ۶۰ سال دعوت می‌کنم به این مشارکت اجتماعی زیبا بپیوندند. مادران هر خانواده به کودکان خود رموز خود مراقبتی، تغذیه سالم و بهداشت عمومی را می‌آموزند و در حفظ سلامت خانواده بیش از هر کس دیگری نقش ایفا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه ۹۶ درصد اهداکنندگان خون، آقایان هستند، تصریح کرد: بعضی باور‌های غلط در جامعه مبنی بر مضر بودن اهدای خون برای بانوان وجود دارد که این موضوع قابل تایید نیست و تنها در زمان بارداری و شیردهی اهدای خون برای آن‌ها منع شده است.

حسن‌زاده ابراز کرد: با شیوع بیماری کرونا و نگرانی مردم از حضور در اماکن مختلف، مشارکت و حضور مردم برای اهدای خون کم شده است.

وی از مردم خواست نیازمندان به اهدای خون را فراموش نکنند و با مراجعه به مراکز انتقال خون، از این کار خداپسندانه غافل نشوند.

انتهای پیام