صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۳۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

استاندار لرستان گفت: حدود سه هزار طرح مشتمل بر ۹ هزار شغل در سال ۹۹ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، موسی خادمی، استاندار، شامگاه سه‎شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه، در نشست ویدئو کنفرانسی رزمایش همدلی برکت که با حضور آیت‎الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و به ریاست مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام پذیرفت با تقدیر از اقدامات ارزشمند ستاد اجرایی و بنیاد برکت، گفت: انصافاً این نهاد در مواقع عادی و بحران به کمک مردم و مسئولان شتافته و خوشحالیم که این برنامه جهت مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور یعنی بیکاری در حال شکل‎گیری است.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان حدود چهار هزار و ۵۰۳ طرح با اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم حدود ۱۳ هزار و ۵۰۹ نفر را فراهم آورده است که این کاری ارزشمند است و در ۹ شهرستان استان در حال انجام است.

خادمی با تمجید از نوع اجرای این طرح‌ها گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های اجتماع محوری که در این برنامه‌ها به چشم می‌خورد، روش و شیوه اجرای این طرح‌هاست که خروجی آن‌ها توسعه‌گرا و پایدار است و منجر به ایجاد شغل می‌شود و تاکنون با درصد بالایی بدون انحراف جواب داده است.

استاندار لرستان به بخش دیگری از فعالیت‌های ستاد اجرایی اشاره کرد و گفت: در جریان سیل فروردین ۹۸ کمک‌هایی به استان لرستان انجام شد از جمله اهدای بسته ۱۰ هزار تایی لوازم خانگی، کمک‌های نقدی در حوزه کشاورزی و کمک‌های نقدی به افراد و تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان مناطق محروم، ایجاد یک مرکز درمان ناباروری در استان لرستان، تأسیس ۵۲ واحد اورژانس و واحد بهداشتی. احداث ۳۰ باب مدرسه و ۶۳ مسجد حاصل تفاهم‌نامه با این نهاد در سال‌های گذشته است.

وی در ادامه به فعالیت‌های دیگر ستاد اجرایی در شهرستان‌های محروم دلفان و کوهدشت اشاره کرد و گفت در این دو شهرستان بخشی از هزینه‌ها به منظور پیشرفت و آبادانی در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۹ نیز بتوانیم سهم مناسبی از این طرح‌ها را برای استان لرستان اختصاص دهیم و بتوانیم بخشی از مشکل بیکاری را در لرستان حل کنیم که در این زمینه حدود ۳ هزار طرح مشتمل بر ۹ هزار شغل در سال جاری توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد خواهد شد.

خادمی در رابطه با جبران خسارت‎های کرونا، گفت: سهم مناسبی از یک میلیون بسته توسط ستاد اجرایی به لرستان اختصاص یافته که از روز پنجشنبه توزیع آنها بین افراد متضرر از کرونا آغاز خواهد شد.

انتهای پیام