صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۵۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

یکی از برنامه‌های همه ساله اداره اوقاف و امور خیریه طبق روال همه ساله در ماه مبارک رمضان اجرای طرح ضیافت الهی بوده که امسال با توجه به شیوع کرونا این برنامه‌ها روال دیگری گرفته و با عنوان ضیافت همدلی اجرا شده است.

به گزارش ایکنا از همدان، وقتی به ملایر وارد می‌شوی تابلوی به شهر واقفان خیراندیش در ورودی این شهر بیش از هر چیز توجهت را جلب می‌کند، جهان‌شهری با دو نشان جهانی انگور و منبت، اما نام واقفان خیر اندیش سال‌هاست که نام ملایر را پر آوازه کرده است.
شهرستان ملایر با داشتن بیش از ۱۷۰ موقوفه و وجود واقفان خیراندیش نگین انگشتری استان همدان در زمینه وقف است و جایگاه ویژه‌ای را نیز در عرصه وقف به خود اختصاص داده است.
وجود بیش از ۶۳ درصد از اراضی ملایر به عنوان اراضی وقفی و اماکن فرهنگی، آموزشی و درمانی و... وجه امتیاز ملایر است.
بزرگترین موقوفات این شهرستان مربوط به واقف خیراندیش شادروان مرحوم سیف‌الدوله است که موقوفات این واقف بزرگ در زمینه آموزشی، فرهنگی‌ مذهبی، امور درمانی، روضه‌خوانی و اطعام دهی و... بوده و امروز بخش عمده‌ای از توسعه شهرستان ملایر از عواید موقوفات این واقف بزرگ حاصل شده است.
اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به عنوان متولی امور وقف در زمینه موقوفات تاکنون اقدامات ارزشمندی را در راستای توسعه شهرستان، کمک به نیازمنداندن، توسعه بقاع متبرکه و... با توجه به نیت واقفان انجام داده و این اقدامات طی سال‌های اخیر رشد روزافزونی داشته است.
یکی از برنامه‌های همه ساله اداره اوقاف و امور خیریه طبق روال همه ساله در ماه مبارک رمضان اجرای طرح ضیافت الهی بوده که امسال با توجه به شیوع کرونا این برنامه‌ها روال دیگری گرفته و با عنوان ضیافت همدلی اجرا شده است.
همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اجرای این طرح به کمک خانواده‌های نیازمند شتافته و گل لبخند را بر لبان خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و خانواده‌های نیازمند شهرستان ملایر هدیه کرده است.
مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اجرای طرح ضیافت همدلی و توزیع 2 هزار بسته حمایتی بین خانواده‌های نیازمند را شروع کرده که این طرح طی چهار روز ادامه دارد.
پژمان جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در مراسم توزیع بسته‌های حمایتی رزمایش ضیافت همدلی اظهار کرد: حسب‌الامر رهبر معظم انقلاب رزمایش ضیافت همدلی توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از محل درآمد موقوفه مرحوم سیف الدوله انجام شده که دو هزار بسته شامل اقلامی از جمله۱۰ کیلو برنج، دو عدد مرغ، دو عدد روغن، ۲عدد ماکارونی،۵ عدد رب گوجه فرنگی، یک بسته قند و سه کیلو شکر، دو عدد کنسرو ماهی یک بسته خرما و دو بسته پنیر است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان و جمع کل بسته‌ها ۶۰۰ میلیون تومان است ، گفت: پخت و توزیع 15 هزار غذای گرم توسط اداره اوقاف و امور خیریه نیز از محل موقوفه سیف‌الدوله و در راستای نیت واقف و توزیع بین خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه رمضان است.
جعفری همچنین از اجرای برنامه‌های قرآنی در جوار امامزاده عبدالله ملایر و مقبره شادروان سیف الدوله شامل ترتیل خوانی، جزء خوانی و تفسیر قرآن را از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در ماه رمضان برشمرد ‌و گفت: قرار است در نیمه ماه مبارک رمضان نیز کاروان جشن و سرور را در شهرستان داشته باشیم که در این برنامه نیز از گروه نورالهدی از همدان دعوت می‌شود.
وی اضافه کرد: برنامه‌های شادی برای کادر درمان شهرستان پیش بینی شده است که یک هزار نفر نیز در این برنامه شامل همه کادر درمان بیمارستان‌های ملایر و بیماران، میهمان خوان گسترده الهی از محل نیت مرحوم سیف الدوله هستند.
وی افزود: در صورت اجازه پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های شب قدر در جوار امامزادگان برگزار می‌شود، در غیر این صورت برنامه‌ها به صورت مجازی انجام خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار یک مرحله دیگر توزیع از سبد ارزاق را در بین نیازمندان شناسایی شده خواهیم داشت، ابراز کرد: جمع هزینه اداره اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان بری تهیه بسته‌های حمایتی رزمایش ضیافت همدلی، برنامه‌های فرهنگی ، قرآنی، تهیه و توزیع غذای گرم حدود ۸۰۰ میلیون تومان برشمرد.

انتهای پیام