صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۷۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۴۰ مدرسه استان با ۱۱۷کلاس درس و ۳۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

امین فلاح‌کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه از معدود استان‌هایی هستیم که 97 درصد مدارس استان در حوزه وسایل گرمایشی استانداردسازی شده است، اظهار کرد: درسال جاری تا پایان دهه فجر و هفته دولت، ۳۷ مدرسه در استان آماده بهره‌برداری می‌شود و افتتاح مدارس در تمام شهرستان‌ها خواهد بود که تمام مدارس با سیستم‌های گرمایشی استاندارد آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام مدارس روستایی استان از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند هستند، اضافه کرد: ۱۲ مدرسه بزرگ در استان با 160 کلاس درس باید از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند شوند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این مدارس نیز استانداردسازی شوند. باتوجه به اقدامات انجام شده در حوزه استانداردسازی سیستم گرمایشی، دغدغه آتش‌سوزی در مدارس را نداریم و امنیت دانش‌آموزان در مدارس استان را توانسته‌ایم تامین کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال 98، 12 میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی وسایل گرمایشی هزینه شده است و برای استانداردسازی ۱۲مدرسه باقی مانده، پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی، اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و همچنین اعتبارات خیریه است، اضافه کرد: هم‌چنین این ۴۰پروژه شامل پنج استخر دانش آموزی خواهد بود که در شهرهای بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین و مانه و سملقان به بهره‌برداری خواهد رسید.

فلاح کوشکی تأکید کرد: هم‌چنین مجتمع توان‌بخشی برای دانش‌آموزان استثنایی را خواهیم داشت که دارای یک باب سالن ورزشی نیز است. بهره‌برداری از یک باب دارالقرآن در شهرستان شیروانی نیز در سال جاری خواهد بود که امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

 

انتهای پیام