صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۸۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه 620 هزار نفر در استان مشمول سهام عدالت هستند، ارزش سهام عدالت این استان را 1.28 درصد سهم کشور اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از یزد، علی نمازی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد 22 اردیبهشت ماه در نشست خبری برخط خانه مطبوعات استان اظهار کرد: طرح توزیع سهام عدالت در سال 1385 با اجازه رهبرمعظم انقلاب آغاز و حدود 49 شرکت مهم از طرف دولت به مردم واگذار شد و مشمولان در هشت مرحله ثبت نام شدند.

وی ادامه داد: مهلت ده ساله‌ای در نظر گرفته شد تا تسویه اقساط از طریق سود این سهام انجام شود و بعد از ده سال یعنی سال‌های 96، 97 و 98 سود سهام به سهامداران تعلق گرفت.

نمازی افزود: در استان یزد و از طریق شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت 620 هزار نفر موفق به ثبت نام شدند که 97 و چهار دهم درصد مشمولان را شامل می‌شد و سهم مشمولان از کشور 1 و 26 صدم درصد و ارزش ریالی روز 1 و 28 صدم بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به آزادسازی سهام عدالت در سال جاری بیان کرد: در سال جاری آزادسازی سهام عدالت مطرح شد و رهبر انقلاب با صدور ابلاغیه ای، موارد سه گانه‌ای را مورد تاکید قرار دادند که به نفع سازمان‌های سهامدار و مردم است.

وی ادامه داد: تاکید دولت نیز بر هر چه زودتر انجام شدن اقدامات لازم در این راستا بود و پیگیری‌های مورد نیاز صورت گرفت و دستورات لازم صادر شد تا شرایط بهره مندی هر چه بهتر مردم فراهم شود.

نمازی افزود: شروع کار با سامانه ای از سوی سازمان خصوصی سازی راه اندازی شد تا مردم بتوانند ضمن ویرایش اطلاعات خود و ویرایش شماره تلفن همراه و شماره شبا، روش سهامداری اعم از مستقیم و غیرمستقیم را مشخض کنند.

وی ادامه داد: در کشور نزدیک به 50 میلیون نفر سهامدار سهام عدالت هستند و باید در مدت مشخص شده که تا 8 خردادماه تعیین شده، به سایت سازمان سهام عدالت مراجعه کنند و اطلاعات خود را ویرایش و تایید و روش سهامداری را انتخاب کنند.

نمازی گفت: در روش سهامداری مستقیم، سهامدار مدیریت سهام عدالت خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه در دست می‌گیرد و در روش غیرمستقیم، سهامدار مالکیت و مدیریت را به صورت مستقیم در دست ندارد و ساماندهی سهام را به شرکت‌هایی که وجود دارد، واگذار می‌کند .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه در این مرحله برای ثبت نام سهام عدالت هیچ برنامه‌ای نیست گفت: مردم عزیز باید توجه کنند که مبادا افراد سودجو به عنوان ثبت نام سهام عدالت سودجویی داشته باشند.

وی ادامه داد: افراد پس از 8 خردادماه برای تغییر روش مدیریتی سهام عدالت مشمول مالیات می‌شوند ولی اکنون در این بازه زمانی هیچ مالیاتی به این اقدام تعلق نمی‌گیرد.

نمازی در پاسخ به سوالی در خصوص مشمول بودن خبرنگاران در سهام عدالت گفت: در مراحلی که برای ثبت نام اقشار مختلف صورت گرفت، خبرنگاران نیز در مرحله مشخص شده اقدام به ثبت نام کردند به نحوی که 61 نفر مشمول سهام عدالت هستند.

محمد دهقان، معاون اقتصادی اداره کل اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح صندوق واسطه گری مالی گفت: در قالب این طرح 16 هزار میلیارد تومان از سهام دولت قابل واگذاری است و 8 میلیون نفر از مردم در سطح کشور می توانند سهامدار این صندوق باشند.

وی با اشاره به اینکه هر فرد می‌تواند تا دو میلیون تومان از این صندوق خرید داشته باشد بیان کرد: این طرح از 14 اردیبهشت آغاز و تا 31 اردیبهشت ماه پذیره نویسی در حال انجام است .

انتهای پیام