صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۰۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

خطیب جمعه اهل سنت روستای گهردو با بیان اینکه قدس مسئله نخست جهان اسلام و اعتقاد به آزادی قدس شریف، جزء باور قلبی و دینی مسلمانان است، گفت: تنها راه‌حل مسئله فلسطین، عمل کردن بر اساس دکترین طرح‌شده از سوی رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ علی ماهیگیر، خطیب جمعه اهل سنت روستای گهردو از توابع شهرستان سیریک، صبح امروز، اول خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اهالی روستای گهردو نیز همانند سایر هم‌وطنان از عواقب قرنطینه خانگی ازنظر معیشتی آسیب دیدند که همت خیرین نیک‌اندیش موجب کاهش آلام مردم شد.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب (ع) یکی از عوامل جلب مشارکت خیرین، شناسایی نیازمندان و توزیع سبدهای ارزاق بین ایتام، فقرا و آسیب دیدگان از این ویروس منحوس است. شورای اسلامی، دهیاری، پایگاه بسیج و همه اهالی روستا در کنار کانون فرهنگی هنری، پس از مشاهده آثار قرنطینه بر زندگی ایتام و فقرا و افرادی که کار و کسبشان تعطیل شده بود، به فکر چاره‌اندیشی و کاستن از سطح مشکلات این خانواده‌ها افتادند.

خطیب جمعه اهل سنت روستای گهردو تصریح کرد: پیگیری‌های جمعی موجب دریافت قریب به دو هزار بسته ارزاق از سوی خیرین شهرهای بندرعباس و میناب شده و در اولین فرصت بین نیازمندان روستا توزیع شد.

شیخ ماهیگیر با تأکید بر اهمیت دستگیری از هم نوع در دین اسلام، عنوان کرد: هیچ‌گاه یک فرد مسلمان نمی‌تواند نسبت به درد و رنج هم نوع خود بی‌تفاوت باشد و از همین روست که امروز شاهد اجرای رزمایش عظیم مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در اقصی نقاط کشور هستیم.

وی از انسجام و همدلی و پرهیز از موارد تفرقه‌انگیز به‌عنوان رمز موفقیت و سربلندی جامعه یاد کرد و افزود: اگر در همه موارد این مهم که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، سرلوحه کار قرار گیرد، بسیاری از مشکلات خودبه‌خود رفع خواهد شد.

این عالم برجسته اهل سنت با اشاره به در پیش بودن روز قدس، اظهار کرد: قدس مسئله نخست جهان اسلام و اعتقاد به آزادی قدس شریف جزء باور قلبی و دینی مسلمانان است، در قلب ما این باور و امید زنده است که روزی قدس آزاد شود و مسلمانان، نماز جماعت را به امامت مقام معظم رهبری در آنجا اقامه کنند و زمان چندانی باقی نمانده تا این آرزو محقق شود.

شیخ ماهیگیر با بیان اینکه آزادی قدس حتمی بوده و تنها راه آن کنار زدن رژیم جعلی صهیونیستی است، اظهار کرد: تنها راه‌حل مسئله فلسطین عمل کردن بر اساس دکترین طرح‌شده از سوی رهبری جمهوری اسلامی ایران است که مطابق آن مردم فلسطین خودشان باید بر اساس انتخابات آزاد، ساختار سیاسی کشور خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در برابر زورگویی، زیاده‌خواهی و گسترش شهرک‌سازی توسط رژیم غاصب صهیونیستی مایه ننگ است، تصریح کرد: ساختار معیوبی که هم‌اینک در جهان حاکم است باید اصلاح شود. مهم‌ترین مشکل پیش روی آزادسازی قدس شریف، وجود مشکلات داخلی جهان اسلام است و ضرورت اینکه مشکلات جهان اسلام باید در خود جهان اسلام حل‌وفصل شود بیش‌ازپیش نمود پیدا کرده است.

انتهای پیام