صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۰۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳

شهید علی‌رضا ولیان به‌عنوان شهید شاخص استان لرستان در سال 99 انتخاب شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، شهید علی‌‌رضا وليان، پزشک شهيد دفاع مقدس بود كه كار داروسازی را به رزم و جهاد تبديل كرد و در سرزمين مجاهدت‌های خاموش، كردستان به شهادت رسيد. این شهید لرستانی که از فاتحان خاموش خرمشهر نيز بوده است، در سال 99 به‌عنوان شهید شاخص استان لرستان انتخاب شده است.

شهيد وليان با توجه به اين‌كه دكتر داروساز دانشگاه اصفهان بود به فرمان امام خمينی(ره) لبيک گفت و سنگر جهاد را در آن زمان بر سنگر دانش خود ترجيح داد و در بيشتر عمليات‌ها شركت كرد.

این شهید والامقام در «عمليات بيت‌المقدس» نيز مجروح شد. او از خانواده خود چشم پوشيد تا وطن مقدس ايران را از دستان نكبت‌بار رژيم بعث عراق نجات دهد و سربازان دلاور امام زمان(عج) را ياری دهد چراكه او دانشجوی مكتب سرخ و آزادی‌بخش سالار شهيدان و منادی شعار «هيهات من الذله» سيدالشهداء بود و آن‌گونه عمل كرد كه آموخته بود.

شهید ولیان در سمت معاونت گردان شهدا تيپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) نقش مهمی در در هدايت و فرماندهی رزمندگان داشت و در كوهستان‌های پوشيده از برف حاج عمران و دشت‌های گرم و سوزان جنوب هرگز قدمش نلرزيد و به همراه دوستان و هم‌رزمان شهيدش به ايثارگری پرداخت و عاقبت در منطقه حاج عمران پس‌از وارد آوردن ضربات جبران‌ناپذير به دشمن، توسط سربازان عراقی محاصره شده و مورد اصابت گلوله قرار گرفت و شديدا مجروح شد.

اين شهيد به‌علت شدت جراحات نمی‌‌توانست حركت كند، لذا در آن منطقه ماند و تا آخرين نفس با دشمن متجاوز جنگيد و در دوم خرداد 1365 هم‌زمان با شب شهادت حضرت علی(ع) به فيض شهادت نائل آمد و عاقبت تربتی از پيكر پاكش پس از هشت سال به زادگاهش آورده شد.

در قسمتی از وصيت‌نامه اين شهيد آمده است: «خدايا تو چه‌قدر دوست‌داشتنی و پرستيدنی هستی، هيهات كه نفهميدم، بايد خون می‌‌شدی و در رگ‌هايم جريان می‌‌يافتی تا سلول سلول بدنم يارب يارب می‌گفت.لحظه‌ای از مطالعه غافل نشويد كه كليد روشنی ذهن و باطن در مطالعه است».

انتهای پیام