صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

اداره ارشاد کهگیلویه‌و‌بویراحمد به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از کتاب‌هایی که در سال ۹۹ در حوزه دفاع مقدس تولید می‌شوند و از همه آثار نمایشی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌کند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدعلی پیرسبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد امروز، 11 خردادماه در نشست کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس با بیان اینکه سال 99 همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از همه کتاب‌هایی که در سال 99 در حوزه دفاع مقدس چاپ شود، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس ظرفیت بالایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری دارد، افزود: از آثار نمایشی که در هر قسمت از استان بعد از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اجرا شود نیز حمایت شده و سالن نیز برای اجرای نمایش در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می‌شود.

مدیرکل ارشاد کهگیلویه‌و‌بویراحمد خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به‌ویژه شهرداری‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شد و گفت: اجرای نمایش‌های میدانی با همکاری گروه‌های نمایشی در سطح شهرستان‌ها نقش مؤثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان دارد.

پیرسبزی بیان کرد: اکران فیلم‌های سینمایی دفاع مقدسی در سینماهای استان و شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه کلیپ‌های برتر دفاع مقدس، خاطره‌نویسی رزمندگان، برگزاری مسابقه نقاشی‌های میدانی، برگزاری شب‌های‌شعر، مسابقه داستانک و برگزاری مسابقه فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که می‌تواند در چهلمین سالگرد دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دو کمیته ذیل کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس تشکیل می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که می‌توانند در بخش فرهنگی و دستگاه‌هایی که تمایل دارند در برنامه‌های هنری مشارکت داشته باشند باید برنامه‌ها و میزان مشارکت خود را اعلام کنند.

پیرسبزی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان ضمن اجرای برنامه‌هایی مانند برپایی نمایشگاه‌های عکس و نقاشی در همه شهرستان‌ها با موضوع دفاع مقدس، حمایت از نمایش‌هایی که به جشنواره ملی دفاع مقدس راه می‌یابند و حمایت از فیلم‌های کوتاه حوزه دفاع مقدس، این آمادگی را دارد که در اجرای همه برنامه‌های فرهنگی و هنری که با موضوع دفاع مقدس اجرا می‌شود، همکاری کند.

انتهای پیام