صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۲۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم «حاج علی امینی‌نور»، گفت: بی‌شک نام و یاد این پدر بزرگوار که در همان نخستین سال‌های دفاع مقدس سه فرزند و جوان و دلاورش را در حراست از کیان میهن اسلامی تقدیم کرد، در دفتر زرین فرهنگ ایثار و شهادت همواره ماندگار خواهد ماند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، متن این پیام به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحوم حاج علی امینی‌نور پدر شهیدان گرانقدر سعید، مجید و اسماعیل امینی‌نور از غیور مردان دوران دفاع مقدس موجب تاثر و تالم خاطر شد.

این اسوه صبر و مقاومت که در همان نخستین سال‌های دفاع مقدس سه فرزند جوان و دلاورش را در حراست و دفاع از کیان میهن اسلامی تقدیم نمود، بی‌شک نام و یادش در دفتر زرین فرهنگ ایثار و شهادت همواره ماندگار خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم و مردم شهیدپرور استان اصفهان تسلیت می‌گویم و برای این فقید سعید علو درجات و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند بزرگ مسالت دارم.
حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

حاج علی امینی‌نور، پدر شهیدان «سعید، مجید و اسماعیل امینی‌نور» پس از سال‌ها درد و رنج دوری از فرزندانش، در اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به جمع فرزندان شهیدش پیوست.

شهید اسماعیل امینی‌نور، متولد یکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۳۹ تحت عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و پس از رشادت‌های بسیار، در ۲۲ تیرماه ۶۱ در عملیات رمضان در شرق بصره مفقودالاثر شد و سرانجام پس از سال‌ها فراق و چشم انتظاری خانواده و تفحص نیروهای سپاه با تشخیص پلاک هویت شهید شناسایی و پیکر پاک و مطهرش به خاک وطن بازگشته و در کنار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

برادر دیگرش شهید والامقام سعید امینی‌نور در تاریخ ۲ اسفندماه ۱۳۴۰ در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. وی به عنوان بسیجی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و سرانجام در تاریخ بیست و هشتم مهرماه ۶۰ در منطقه دار خوئین عملیات فرمانده کل قوا بر اثر عبور از میدان مین و قطع دو پا به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود رسید و پیکر پاک و نورانیش در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.

شهید مجید امینی‌نور نیز متولد ششم اسفندماه ۱۳۴۲ بود. وی نیز در یکم مردادماه ۶۱ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت گلوله مزدوران عراقی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در قطعه بستان گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام